Sprzedam agencję. Szybko!

Socializer i Lemon Sky miały być częścią międzynarodowych holdingów - odpowiednio Aegis Media i WPP. Te jednak nie zdecydowały się jeszcze na zakup aktywów. Pierwszy kwartał br. przyniesie rozwiązanie?

Złote czasy na sprzedaż polskich agencji digitalowych powoli się kończą. Bo niewiele pozostało już holdingów, które mogą być zainteresowane takimi transakcjami. W kolejce na podpisanie kwitów oczekują m.in. Socializer i Lemon Sky, choć miało do tego dojść w ostatnim kwartale 2013 r. Rozmowy jednak nieco się przeciągnęły.

Socializer negocjuje warunki sprzedaży z Aegis Media, który ma już potężne zaplecze interaktywne w postaci Hypermedia Isobar. Aegis miał wyłączność negocjacyjną do 15 grudnia 2013 r. Do momentu podpisania oficjalnych dokumentów przedstawiciele grupy kapitałowej Socializer nie chcą udzielać żadnych informacji związanych z tą transakcją.

Agencja Lemon Sky również nie zakończyła negocjacji dotyczących akwizycji z potencjalnym partnerem. Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, jest nim sieć JWT z holdingu WPP. - Negocjacje są twarde, my znamy naszą wartość, a i potencjalny nabywca także chce mieć pewność, że kupuje jedną z najbardziej stabilnych agencji digital w Polsce. Przesunęliśmy więc zamknięcie negocjacji na koniec I kwartału 2014 r. Obecnie zamykamy rok finansowy - to cenna informacja z punktu widzenia drugiej strony - mówi Magdalena Surowiec, prezes zarządu Lemon Sky.

- Lemon Sky to jedna z najlepszych agencji na rynku, jestem przekonany o jej wyjątkowej wartości. Wierzę w powodzenie naszych obecnych negocjacji, ale mamy także alternatywne scenariusze, na wypadek gdybyśmy nie porozumieli się z obecnym partnerem - mówi Konrad Pankiewicz, prezes Grupy SMT (dawniej ADV), większościowego udziałowca Lemon Sky.

Z końcem 2013 r. warszawski oddział Lemon Sky zmienił siedzibę i pracuje w budynku Grupy SMT. Jak zapewniają przedstawiciele agencji, nie ma to jednak bezpośredniego związku z negocjacjami o akwizycji. - Dotychczas warszawska siedziba Lemon Sky mieściła się przy ul. E. Drużbackiej, jednak z końcem roku wygasła umowa najmu. Jesteśmy w trakcie wykańczania i aranżacji nowej, docelowej powierzchni biurowej, co potrwa do trzech miesięcy, więc skorzystaliśmy z gościnności SMT. Do nowych, specjalnie dla warszawskiego oddziału przeznaczonych wnętrz przeprowadzimy się wiosną 2014 - dodaje Magdalena Surowiec.

Polska historia akwizycji agencji interaktywnych przez reklamowe holdingi nie jest zbyt długa. Na takie połączenie pozwoliła sobie dawno temu Digital One, wchodząc do Grupy Euro RSCG (2004 r.), by po pięciu latach powrócić do niezależnego prowadzenia biznesu, Hypermedia – stając się częścią Isobar należącej do Aegisu (2005 r.), Max Weber – wchodząc w struktury Y&R Brands/WPP (2009 r.). W ub.r. Heureka i Pride & Glory stworzyły VML Poland (WPP), a Interactive Solutions stała się częścią struktur Saatchi & Saatchi Poland (Publicis Groupe).

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.