Puma pobiegnie szybciej

Po ubiegłorocznej rewolucji personalnej Puma szykuje projekt marketingowy, który ma przywrócić pozycję marce. Puma ma być "najszybszą" marką sportową.

Puma szykuje się do uderzenia marketingowego, które ma przywrócić marce pozycję rynkową,  nadwątloną w ostatnim czasie. Jak twierdzą przedstawiciele marketera, Puma ma być najważniejszą marką alternatywną dla Adidasa i Nike.

(na zdjęciu: gwiazdy Pumy podczas premiery evoPower w Barcelonie)

Najszybsza marka

Od kilku miesięcy marketer wprowadza nową strategię działania. W Polsce zbiega się ona ze zmianą grupy top managerów. Obecnie nasze struktury marketingowe podlegają Paulowi Paskowi, head of marketing Eastern Europe, którego siedziba znajduje się w czeskiej Pradze. Po zakończeniu etapu związanego z wprowadzeniem nowej organizacji teraz marketer szykuje się do najważniejszej w tym roku akcji marketingowej. Będzie to pierwszy tak widoczny efekt nowej strategii relaunchu marki, także w Polsce. Hasłem komunikacji będzie "Forever faster", które ma charakteryzować obecną koncepcję marketingową firmy. Puma zamierza być znacznie bardziej odważna i "najszybsza" spośród marek sportowych. Działania reklamowe ruszą na wszystkich rynkach europejskich. Na razie nie są znane szczegóły kampanii. Wiadomo jednak, że marketer zamierza wspierać kategorie piłkarską i runningową. W kampanii pojawią się prawdopodobnie gwiazdy piłkarskie, w tym być może włoski zawodnik Mario Balotelli, z którym marketer pod koniec ub.r. podpisał kontrakt. Puma jest także sponsorem klubu Arsenal, w którym zastąpiła Nike. W Polsce Puma ubiera Lecha Poznań i wrocławski Śląsk, ale jej współpraca z tymi klubami ma zostać przerwana. Obecnie marketer stawia na osobowości piłkarskie. Nie wyklucza także zaangażowania lokalnej gwiazdy. Szczegółów na razie nie podaje.

Działania reklamowe będą prowadzone w mediach ATL-owych. Za ich realizację w Polsce będzie odpowiadał dział marketingu Pumy i dom mediowy ZenithOptimedia.

Masowy produkt potrzebuje wsparcia

Według naszych informacji na działania reklamowe w Europie marketer chce przeznaczyć kilkadziesiąt mln euro. Nie wiadomo, jaki procent tego budżetu trafi do Polski. Widać jednak, że firma widzi potrzebę doinwestowania reklamowego brandu, który w ostatnim czasie ustępował pola swoim największym konkurentom - Adidasowi i Nike. Obaj mocno angażują się w kampanie reklamowe w mediach tradycyjnych, ale także w działaniach niestandardowych. Rynek producentów odzieży sportowej nie jest monitorowany. Według jednak szacunkowych danych dysproporcja w udziałach między top dwójką a Pumą jest znacząca.

Konkurencja na rynku odzieży i obuwia sportowego rośnie. W grze pojawili się nowi gracze, np. H&M. Być może nie dysponują oni tak mocno kojarzącą się ze sportem marką czy profesjonalnymi produktami i grupą najsławniejszych sportowców, lecz mogą przyciągać klientów znacznie niższą ceną.

Puma dysponuje niezwykle silną marką, dobrze kojarzącą się ze sportem. Jej ambasadorem jest najszybszy biegacz na świecie Usain Bolt. Niestety, nawet on nie wygra za marketera walki o miejsce na podium.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.