Cyfrowy Polsat bliżej z Plusem

Chociaż formalnie nie doszło jeszcze do fuzji, to obie firmy zintegrowały kluczowe działy.

Gdy w ub.r. Cyfrowy Polsat ogłosił, że za 6,15 mld zł zamierza kupić Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus, Zygmunt Solorz-Żak, który kontroluje obydwie te spółki, uspokajał, że zachowają one swoją odrębność. Niemniej dla wszystkich było raczej oczywiste, że prędzej czy później dojdzie do jakiejś formy integracji.

Okazało się, że nawet wcześniej niż później. Chociaż formalnie transakcja nie została jeszcze podpisana, a przed jej sfinalizowaniem będzie jeszcze potrzebna zgoda UOKiK-u, to obie firmy postanowiły połączyć kluczowe departamenty marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT. Katarzyna Wyszomirska będzie odpowiadała za komunikację w obu firmach.

Dyrektorem zarządzającym marketingiem Cyfrowego Polsatu i Plusa została Beata Białkowska, dotychczasowa szefowa marketingu CP. Katarzyna Wyszomirska, dotychczasowa dyr. komunikacji marketingowej Polkomtela, teraz będzie odpowiadała za ten obszar w obu firmach. Nowa dyr. zarządzająca marketingu zapowiada, że integracja nie pociągnie za sobą żadnych zwolnień ani w obszarze marketingu produktowego, ani w komunikacji.

Z kolei szefową połączonego departamentu sprzedaży została Justyna Kulka, dotychczasowa dyr. zarządzająca ofert B2C w Polkomtelu. Beata Białkowska przeszła na stanowisko dyr. marketingu Cyfrowego Polsatu w połowie 2009 r. z PTK Centertel (obecnie Orange Polska), gdzie przepracowała 13 lat.

Katarzyna Wyszomirska kieruje komunikacją marketingową Polkomtela od początku ub.r., wcześniej była szefową marketingu, dyrektor pionu strategii i komunikacji oraz rzeczniczką Polsatu. Justyna Kulka przeszła do Polkomtela w lipcu 2012 r. z P4, operatora sieci komórkowej Play, gdzie odpowiadała za marketing ofert dla biznesu (od 2008 r.), a wcześniej pracowała w Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatorze sieci komórkowej Era (obecnie T-Mobile Polska). 

Wspólna oferta

Cyfrowy Polsat i Plus integrują się także na poziomie ofertowym - właśnie wystartowała ich pierwsza w pełni wspólna oferta ”Smart dom”. Reklamuje ją aktorski duet Joanna Brodzik i Paweł Wilczak. Za ich przygotowanie odpowiadała agencja Grey Group.

Jak wynika z naszych informacji, Cyfrowy Polsat najprawdopodobniej nadal będzie prowadził swoje kampanie reklamowe przygotowywane tak jak dotychczas przez Greya, natomiast Polkomtel będzie równolegle prowadził swoje kampanie przygotowywane przez agencje Young & Rubicam (obecnie większość) i Change Integrated.

Zmiany można się natomiast spodziewać w przypadku obsługi budżetów mediowych. Budżet mediowy Polkomtela obsługuje bowiem dom mediowy Media Direction OMD, budżet Cyfrowego Polsatu zaś - PHD Media Direction (obie agencje mediowe należą do grupy Media Direction Group). Racjonalne wydaje się skonsolidowanie go w jednej agencji i z naszych informacji wynika, że przymiarki w tym kierunku już są czynione.

Maciej Burlikowski 1145 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.