Piwa specjalne nową siłą Carlsberga

Firma chce wykorzystać modę na miksy i w br. sprzedać o 2-4 proc. więcej piwa.

Tomasz Bławat, Carlsberg Polska
Tomasz Bławat, Carlsberg Polska
Carlsberg Polska zamierza w tym roku sprzedać o 2-4 proc. więcej piwa niż w ub.r. W ujęciu wartościowym ma być to wzrost o 4-5 proc. Będzie to możliwe dzięki produktom z wyższej półki, w tym kilku nowościom. Carlsberg Polska jest bardzo zadowolony z launchu Somersby, które należy do dynamicznie rosnącej kategorii miksów piwnych. Nowością w tym sezonie będzie smak Blackberry. Premierą z tego segmentu jest też Carlsberg Citrus. Marketer poszerza także ofertę piw sezonowych i specjalnych z Browaru Okocim - na półkach niebawem pojawi się piwo sezonowe Wielkanocne, a do stałej oferty wejdzie Okocim Niepasteryzowane. Wszystkie te innowacje sprzedawane są w cenie powyżej średniej rynkowej. Nowe produkty będą wspierane reklamowo, ale firma na razie nie ujawnia szczegółów.

Carlsberg Polska szacuje swój udział w rynku w 2013 r. na 20 proc. (ilościowo, razem z gastronomią), a w ujęciu wartościowym jest to 19,4 proc.

Według danych GUS w ub.r. wolumen całego rynku piwa spadł o 2 proc. Prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat (na zdjęciu) przewiduje, że w tym roku dynamika w ujęciu wolumenowym będzie bliska zera, ale wartościowo rynek może urosnąć o 1-2 proc - głównie dzięki rosnącej popularności piw specjalnych.

Tomasz Wygnański 674 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.