Costa zastąpi Coffeeheaven
Rynek pożegna się z zasłużoną polską marką kawiarni, ale międzynarodowa sieć zapewnia, że bierze pod uwagę polskie gusta.
Oprócz zmiany nazwy kawiarnie będą miały nowy design i nową ofertę, zwłaszcza dotyczy to jedzenia, np. kanapek i sałatek. Jak zapewnia Jolanta Borowska, dyrektor marketingu CHI Polska, wszystkie koncepty designu i produktów zostały gruntownie przebadane i dostosowane do wymagań polskich konsumentów. Z drugiej strony wiele specjalności charakterystycznych dla Coffeeheaven, jak np. Chai Latte, pozostaje w ofercie.
Komunikacja związana z rebrandingiem została podzielona na trzy etapy. Początkowo będzie to komunikacja BTL w kawiarniach informująca o zmianach w konkretnym lokalu, następnie przewidziane są kampanie regionalne obejmujące radio, OOH i digital. Na koniec ma nastąpić etap ogólnopolski.
Przy kampanii pracują agencja reklamowa San Markos, agencja PR Citybell Consulting, K2 (internet i social media) oraz dom mediowy MediaCom. Za obsługę programu lojalnościowego Costa Coffee odpowiada Data Solutions.
Brytyjska Costa Coffee jest od 2009 r. właścicielem spółki CHI Polska. CHI od ub.r. jest wyłącznym operatorem kawiarni Costa. Na przełomie 2012 i 2013 r. CHI Polska wprowadziła nowy koncept Costa by Coffeeheaven, który łączy cechy obu marek. Teraz wszystkie te brandy ma zastąpić marka Costa.
Największym konkurentem Costa Coffee jest Starbucks (prowadzony na naszym rynku przez firmę AmRest). Starbucks ma ok. 35 lokali.
W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.