Grey stawia na strategię

Agencja już w ubiegłym roku deklarowała, że pracuje nad wzmocnieniem swojego działu strategii. Jednak dopiero od początku 2014 roku słowa zamieniają się w czyny i w Greyu klaruje się struktura, która ma szansę stać się prawdziwym atutem agencji.

 Marcin Ejsmont
Marcin Ejsmont
Grey Group przyspieszyła prace nad uzbrojeniem swojego działu strategii. Do jego szeregów dołączyło w ostatnim czasie kilka osób, planowane są kolejne zatrudnienia. Zarządzający postawili na sprawdzone osoby. Na pokład powrócił Marcin Ejsmont, który w latach 2007-2010 był jednym z filarów strategii Testardo Gram i pozostałych agencji należących do grupy. Jako planning director został liderem lokalnego zespołu strategów w Grey i sukcesywnie powiększa ich grono.

Solidne podstawy

O wzmocnieniach strategii w Grey Group mówiło się już od dawna. W 2013 roku do agencji dołączył Jan Mosiejczuk, strategic & concept director. Niedługo później teamy obsługujące marki z portfolio Procter & Gamble wsparła Dorota Truśkiewicz, strategic director. W tym roku do dotychczasowego zespołu osób pracujących na szczeblu lokalnym dołączyli Krzysztof Wierzbicki, senior strategic planner/head of digital strategy, wcześniej strateg w agencji interaktywnej Possible, oraz Adam Brzuszkiewicz, researcher.

Na poziomie regionalnym działania największego klienta agencji – Procter & Gamble – wspierają teraz Ewelina Sęk, EMEA planning director, oraz awansująca niedawno na stanowisko planning directora Dorota Truśkiewicz. Na czele strategii od początku tego roku stanął Marcin Ejsmont. Kilka dni temu do zespołu, który liczy obecnie dziewięć osób, dołączyła Agnieszka Gozdek. Jako strategy and brand planning director będzie odpowiedzialna za tworzenie strategii na rzecz lokalnych 
i regionalnych klientów agencji. 

Plany strategiczne

– Obszary kompetencji dobrych strategów pracujących w agencjach reklamowych pokrywają się z kompetencjami dobrych konsultantów biznesowych. Grey Group stawia sobie za cel zbudowanie stałej przewagi nad konkurencją w obszarze jakości oferowanych rozwiązań. Stąd też inwestycje w wiedzę i narzędzia – nie tylko w dziale strategii, ale także w całej organizacji – zapowiada Ejsmont. Celem rozwoju działu ma być usprawnienie procesu tworzenia rozwiązań komunikacyjnych i poprawienie ich efektywności.

To słuszna droga, biorąc pod uwagę, że wyniki badań satysfakcji klientów od kilku lat jasno wskazują, że to właśnie strategia jest słabym punktem Greya. W rozszerzonych kompetencjach strategii mają pojawić się elementy zarządzania wiedzą i edukacji całej organizacji (m.in. współpraca z przedstawicielami świata akademickiego) oraz wychodzenie z wiedzą poza agencję poprzez m.in. udział w wydarzeniach branżowych i akademickich.

Teraz czas, żeby team udowodnił swoją skuteczność. Za Greyem burzliwy rok. Z portfolio obsługiwanych budżetów został skreślony Play, którego na liście klientów agencji zastąpił Cyfrowy Polsat. Sieciowo odeszli Aquafresh, Seat i CHI, a utratę PKO Bank Polski zrekompensował wygrany konkurencyjny budżet – mBanku. Poza stałą obsługą Procter & Gamble, GSK i Kompanii Piwowarskiej stratedzy będą mogli wykazać się przy pracy dla Lotos, KGHM, Allegro i Avivy. Do dzieła.

Katarzyna Kacprzak 261 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.