Tesco wymienia brand heroes

Sieć w reklamach ATL rezygnuje z Henia i Krysi. W ich miejsce wchodzi Robert Makłowicz. Jednak poprzedni bohaterowie pozostają w mediach społecznościowych. Czy ta strategia będzie spójna?

Sieć Tesco rozpoczęła nową komunikację ATL, w której stawia na jakość, świeżość oferowanych produktów oraz emocje związane z dobrym jedzeniem. Zmianie uległ również sposób prezentacji cotygodniowej oferty promocyjnej sieci.

Nowa linia kreatywna będzie widoczna nie tylko w reklamach telewizyjnych, ale również w ulotkach promocyjnych i samych sklepach. Nowością będą również zupełnie nowe wizualizacje na naczepach ciężarówek dostarczających produkty do sklepów firmy.

W nowej kampanii telewizyjnej do skorzystania z oferty Tesco zachęca Robert Makłowicz, który już od dwóch lat wspiera produkty marki Tesco. Znany podróżnik i krytyk kulinarny będzie teraz stale obecny w wizerunkowych spotach marki. - Na pochwałę zasługuje próba uspójnienia przekazu pod hasłem "świeżości" i odejście od czysto ofertowej komunikacji. Jednakże Henio mimo braku wyraźnego przekazu wyróżniał się na tle innych komunikatów, dawał wyrazistość i budował pozytywne skojarzenia z marką Tesco. Natomiast sam Makłowicz pokazywany w obecnej, mało angażującej w przekaz i stonowanej formie może nie mieć już aż tak dużej siły przyciągania i stać się jednym z wielu generycznych komunikatów w kategorii. Tak więc jeśli Tesco szybko nie znajdzie pomysłu na to, jak bardziej zainteresować konsumentów swoimi reklamami, ich celebryta może szybko się znudzić i nie sprostać rywalizacji chociażby z panami Pascalem i Okrasą spod szyldu Lidla - komentuje Rafał Lampasiak, senior strategic planner agencji Havas Worldwide Warsaw.

Media poważne i inne

Dotychczasowi brand heros Tesco - Henio i Krysia - znani z wieloletniej komunikacji sieci również w mediach tradycyjnych, pozostaną wyłącznie w Facebooku. Czy nowa strategia będzie więc spójna? - W losach Henia i Krysi doszukuję się analogii do drogi przebytej jakiś czas temu - choć bez tak radykalnego zwrotu - przez Serce i Rozum. W przypadku Tesco mamy przejście od gwiazd reklam TV do roli prowadzących profil marki w FB. Wracamy tym samym do klasycznego podziału na media poważne i "poważne trochę mniej". Czy to zadziała? Bezpieczne rozwiązania przeważnie działają więc pewnie tak. Ceniony i lubiany ekspert będzie uwiarygodniał, a Henio z Krystyną będą bawić. Jedyny zgrzyt, jaki widzę w tej konstrukcji, to nazwa profilu - Eksperci Tesco - ocenia Maciej Maciejewski, szef Liquid, części kreatywnej MEC.

Nową odsłonę kampanii po wygranym przetargu przygotowała agencja Red8 Advertising. Działania w internecie prowadzi agencja LemonSkyJWT, materiały BTL przygotowały firmy Gutenberg i Czart, a za planowanie i zakup mediów odpowiada Initiative.

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.