Velvet bez Kimberly-Clark, ale za to z misiem

Marka zmieniła ikonę marki z rozkosznego szczeniaka na misia polarnego, ale komunikat o delikatności ma nie stracić nic na swojej temperaturze.

Firma Velvet Care, właściciel marki Velvet, coraz bardziej aktywna. Wzmacnia działania promocyjne przy wykorzystaniu nowej zwierzęcej ikony marki – polarnego misia. Mimo że nowa komunikacja ruszyła na wiosnę, a bohaterem jest mieszkaniec Arktyki, komunikat promocyjny ma nie stracić nic ze swojej temperatury rozbrajania widza i konsumenta. W końcu Polakom misie polarne kojarzą się ciepło – głównie z powodu spotów Coca-Coli utrzymanych w konwencji bożonarodzeniowego ciepła i luzu.

Wielokanałowa kampania marki ruszyła w telewizji, prasie, na outdoorze i w internecie. Wspierają ją działania o charakterze PR, w mediach społecznościowych i intensywne wsparcie w punktach sprzedaży.

Obecna na polskim rynku od 1997 r. marka Velvet zapewnia, że jest liderem produktów higienicznych (chusteczek i papieru toaletowego, a także papierowych ręczników). Hasło regularnie komunikowane od początku istnienia marki, kiedy jeszcze była w rękach Kimberly-Clark ("Miękki jak aksamit") ma wyznaczać konsekwentną poprawę jakości, czystość, świeżość i komfort.

Za sprawą agencji Concept House zmieniły się również opakowania chusteczek higienicznych – mają wywoływać pozytywne i ciepłe skojarzenia, np. na otarcie łez. Arktyczny pomysł kreatywny pochodzi od agencji 21East, która zrealizowała również spot i odpowiada za kreację. Media na potrzeby kampanii kupuje ZenithOptimedia.

Miś ma być również symbolem nieskazitelności i pozytywnego podejścia do życia. Trzydziesto- i piętnastosekundowe spoty prezentują beztrosko baraszkującą niedźwiedzią młodzież. Dłuższy spot prezentuje cały asortyment marki, a krótszy – kategorie produktów. Po raz pierwszy w Polsce na antenie TVN były emitowane tablice billboardowe zintegrowane z właściwym spotem reklamowym marki. Zabieg ten miał zwiększyć rozpoznawalność reklamy dzięki temu, że wszystkie spoty w najlepszych czasach stacji TVN były emitowane na pierwszej pozycji w bloku, zaraz po planszy reklamowej z niedźwiadkiem Velvet.

Przypomnijmy, że w ub.r. z Polski wycofał się koncern Kimberly-Clark, właściciel marki Velvet. Brand i fabrykę przejął fundusz Avalon MBO II, który powołał nową firmę – Velvet Care.

 

 

Katarzyna Woźniak 590 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.