Konsekwentnie do przodu [wywiad]

Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls, opowiada o ostatnich wydarzeniach w stacjach i najbliższych planach firmy. Nadawca wierzy, że zrealizuje swój plan wzrostu udziałów rynkowych.



"MMP": TV Puls przygotował na czerwiec serial "Wikingowie". Dlaczego właśnie teraz, kiedy  kanały ogólnopolskie bazują na powtórkach?

Dariusz Dąbski: Licencja na emisję serialu "Wikingowie" rozpoczęła się z początkiem czerwca. Podjęliśmy decyzję, że z uwagi na dynamikę rynku TV i naszego wzrostu oglądalności w czerwcu kontynuujemy wiosenną ofensywę programową (wcześniej oprócz wielu premier filmowych typu: "Mechanik","80 Milionów", "Elita zabójców", wyemitowaliśmy m.in. nowe animacje np. "SpongeBob Kanciastoporty" oraz hity serialowe: "Arrow", "Spartakus: Wojna potępionych" oraz premierowe odcinki "Wojciech Cejrowski. Boso" z Teksasu). Oprócz "Wikingów" w czerwcu wyemitujemy także włoski wysokobudżetowy hit serialowy "13 Apostoł" oraz wiele premierowych animacji ("Kung Fu Panda") i pozycji filmowych. W kolejnych miesiącach nie zamierzamy zwalniać tempa.  

Większość nowości TV Puls – "Arrow", "Wikingowie" – to propozycje dla męskiej widowni. Dlaczego skupiliście się właśnie na tej grupie? Czy to nie kobiety stanowiły większość widzów TV Puls?



Analizy rynkowe bazujące na wynikach badań Nielsena wskazują, że obydwa seriale, podobnie jak serial „Spartakus”, są oglądane zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety. Nadal obydwa nasze kanały mają nadreprezentację grupy kobiecej, co nas z biznesowego punktu widzenia bardzo cieszy. W TV Puls i Puls 2 oferujemy najlepszą rodzinną rozrywkę, zatem większość naszych programów jest adresowana do szerokiej widowni.


Czego spodziewacie się po rynku telewizyjnym w drugiej połowie roku? Już słychać, że TVN szykuje mocną ramówkę. Czy Wy także? Co się może pojawić?



Tak, liczymy na wzrosty rynku zgodnie z raportem Starlinka, ale też nie można zapomnieć o nowej konkurencji. Walka jest ostrzejsza niż kiedykolwiek i aby z tego wzrostu korzystać trzeba bardzo umiejętnie nawigować i inwestować w ofertę programową. Walczymy też o odpowiednią skalę i cieszy nas tegoroczny wzrost sprzedaży spotów z cenników oraz duży wzrost sprzedaży sponsoringów. Wydaje się, że reklamodawcy i media plannerzy zauważyli w końcu jak pozytywnie zmieniły się nasze kanały pod względem oferty programowej i wyników oglądalności. Na jesień także szykujemy mocną ramówkę, ale na szczegóły przyjdzie pora. Tak jak informowaliśmy, nie należy się spodziewać rewolucji. Nasza ramówka jest bardzo dobrze oceniana przez widzów – świadczy o tym nasz wysoki ATS [average time spend, przyp. red] zbliżony do wielkiej czwórki.


Czy plan 7-proc. udziału na koniec roku jest realny? Czy może liczycie na więcej i w jakiej grupie?



Obecnie jako grupa mediowa (TV Puls/Puls 2) mamy prawie 5,5 proc. udziału rynkowego w grupie 16-49, zatem 7 proc. udziału w tej grupie jest realne do osiągnięcia w najbliższych 12 miesiącach. Inwestujemy w programming, marketing oraz poprawiamy stale dystrybucję i pozycjonowanie naszych kanałów na dekoderach operatorów kablowych i satelitarnych. Obserwujemy także stopniowe przechodzenie użytkowników płatnej telewizji do bezpłatnej Naziemnej Telewizji Cyfrowej, gdzie mamy wyższe pozycje na pilocie. Tam jako grupa mediowa mamy prawie 13 proc. udziału rynkowego. Gdy tylko w panelu Nielsena zmiany te zostaną odwzorowane, nasze plany biznesowe będą jak najbardziej realne do osiągnięcia.


Czy nadal myślicie o sprawdzeniu ofert brokerów reklamowych? 
Jeśli tak, to kiedy?


Stale obserwujemy zmiany zachodzące na rynku brokerów reklamowych oraz ich aktywność. Analizujemy wszystkie możliwe scenariusze. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Premium TV, ale niczego nie można wykluczyć. Niebawem, jak co roku, przystąpimy do rozmów i przetargu związanego z obsługą brokerską naszych kanałów.

Rozmawiała Joanna Dziwisińska

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.