Hity mundialu - podsumowanie rozgrywek fazy grupowej mistrzostw świata w Brazylii

Jakub Radziwilski, TV buying manager w Universal McCann, analizuje połowę Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.



Fazę grupową mundialu mamy już za sobą. Według wielu ekspertów tegoroczny mundial ocenia się jako jeden z najciekawszych i stojący na najwyższym poziomie sportowym w historii. Znajduje to również potwierdzenie w wysokich wynikach oglądalności.

W związku z tym, że nie grają Polacy, nie można oczekiwać rekordów oglądalności, ale już po pierwszej rundzie widać, że mundial w Brazylii jest ciekawszy dla polskiego widza niż ten sprzed czterech lat w RPA, gdzie również nie było Polaków.

Mecz otwarcia pomiędzy Brazylią a Chorwacją w TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio ponad 5,4 mln widzów i był on najlepiej oglądanym meczem tegorocznego mundialu. Jeszcze cztery inne mecze grupowe cieszyły się oglądalnością przewyższającą 5 mln. Dla porównania w trakcie mistrzostw świata w RPA widownię przekraczającą 5 mln osiągnęły dopiero mecze półfinałowe, a tegoroczny mundial dopiero wchodzi w fazę najwyższych oglądalności.

Według danych NAM największym reklamodawcą przy transmisjach live z pierwszej fazy mundialu było Procter & Gamble z marką Gillette, który wydał w kwotach rate card blisko 5,5 mln. Tuż za nim w tej kategorii uplasowały się browary: Grupa Żywiec, Carlsberg oraz Kompania Piwowarska. Na piątym miejscu z wydatkami 4 mln rate card uplasowała się Coca-Cola.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.