Hity mundialu - podsumowanie rozgrywek fazy grupowej mistrzostw świata w Brazylii
Jakub Radziwilski, TV buying manager w Universal McCann, analizuje połowę Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.
W związku z tym, że nie grają Polacy, nie można oczekiwać rekordów oglądalności, ale już po pierwszej rundzie widać, że mundial w Brazylii jest ciekawszy dla polskiego widza niż ten sprzed czterech lat w RPA, gdzie również nie było Polaków.
Mecz otwarcia pomiędzy Brazylią a Chorwacją w TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio ponad 5,4 mln widzów i był on najlepiej oglądanym meczem tegorocznego mundialu. Jeszcze cztery inne mecze grupowe cieszyły się oglądalnością przewyższającą 5 mln. Dla porównania w trakcie mistrzostw świata w RPA widownię przekraczającą 5 mln osiągnęły dopiero mecze półfinałowe, a tegoroczny mundial dopiero wchodzi w fazę najwyższych oglądalności.
Według danych NAM największym reklamodawcą przy transmisjach live z pierwszej fazy mundialu było Procter & Gamble z marką Gillette, który wydał w kwotach rate card blisko 5,5 mln. Tuż za nim w tej kategorii uplasowały się browary: Grupa Żywiec, Carlsberg oraz Kompania Piwowarska. Na piątym miejscu z wydatkami 4 mln rate card uplasowała się Coca-Cola.
Komentarze
Artykuły powiązane