Polacy docenili telewizję naziemną

Dom mediowy MEC zbadał opinie Polaków o jakości i ofercie cyfrowej telewizji naziemnej.

Jak wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC, 73 proc. Polaków uważa, że naziemna telewizja jest lepsza niż kiedyś. Deklaruje tak 60 proc. klientów kablówek, 74 proc. klientów platform satelitarnych i 85 proc. samych zainteresowanych, czyli widzów bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej.
Zmiany, jakie zaszły w ofercie naziemnej telewizji, bardziej doceniają mężczyźni, widzowie powyżej 35. roku życia oraz mieszkańcy wsi i miast do 100 tys. mieszkańców. - Klienci płatnej telewizji są wciąż bardziej zadowoleni ze swoich ofert pod względem szerokości wyboru i dostępu do ciekawych programów, jednak to widzowie bezpłatnej TV najbardziej doceniają zmiany, jakie zaszły w ofercie telewizyjnej w ostatnim czasie. Nic dziwnego: cyfryzacja zrewolucjonizowała rynek naziemnej telewizji, któremu po blisko roku od wyłączenia transmisji analogowej postanowiliśmy się głębiej przyjrzeć - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO MEC.
Badanie objęło widzów z dostępem do internetu, jednak rozkład odbiorców płatnej i bezpłatnej telewizji okazał się zbliżony do średniej dla całej populacji.
"Projekt Cyfrowizja" wykazał, że odbiorcy bezpłatnej telewizji są najlepiej zorientowani w zmianach, jakie zaszły na rynku wskutek cyfryzacji. W odpowiedzi na pytanie, ile stacji nadaje obecnie na multipleksach, wskazali dokładnie 24 kanały. Widzowie kablówek uważali, że na multipleksach są 34 stacje, a widzowie platform oceniali, że 32 (mowa o średniej wskazań dla poszczególnych grup).
Wśród kanałów nadających na multipleksach najwyższą rozpoznawalność mają marki czterech głównych stacji. Znajomość pozostałych kanałów wydaje się silnie skorelowana z czasem rozpoczęcia przez nie nadawania na multipleksach oraz z oglądalnością.
W rankingu "najciekawszych" według polskich widzów stacji z multipleksów prowadzą cztery główne anteny, bardzo dobry wynik osiągnęła też Stopklatka, z szóstą lokatą wśród badanych odbiorców telewizji naziemnej (o oceny proszeni byli widzowie znający dane stacje).
Najwięcej negatywnych ocen zebrały wśród respondentów Polo TV i TV Trwam, które za raczej lub zdecydowanie nieciekawe uznawane są przez odpowiednio 32 i 58 proc. odbiorców naziemnej telewizji, a 35 i 62 proc. wszystkich badanych telewidzów. Oba te kanały wypadają jednak znacznie lepiej wśród mieszkańców wsi oraz osób dojrzalszych (po 45. roku życia).
Badanie "Projekt Cyfrowizja" zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.