Radwańska polubi też Mastercooka?
BSH dostał zielone światło od urzędu antymonopolowego na przejęcie mienia upadłego FagorMastercooka, a tymczasem z kontrofertą wyszła polska Amica.
Zaostrza się walka o przejęcie FagorMastercooka. Syndyk upadłego hiszpańskiego właściciela polskiej firmy będzie musiał zdecydować, która oferta będzie korzystniejsza.
W marcu br. BSH Bosch und Siemens Hausgeräte, właściciel takich marek jak Bosch i Siemens, a od niedawna także polskiego Zelmera, złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na przejęcie części mienia hiszpańskiego producenta sprzętu AGD FagorMastercook, należącego do grupy Fagor Electrodomésticos Soc. Cooperativa, która w październiku 2013 r. ogłosiła upadłość.
FagorMastercook od 2002 r. jest właścicielem wrocławskiego producenta urządzeń AGD Wrozamet (w 2006 r. zmieniono nazwę na FagorMastercook SA), który w czterech fabrykach w stolicy Dolnego Śląska produkował sprzęt kuchenny, pralki, zmywarki i lodówki.
Jaką część mienia FagorMastercooka BSH Bosch und Siemens chce przejąć, pozostaje tajemnicą firmy, ale wniosek do UOKiK wskazuje, że chodzi m.in. o polskie fabryki. Wczoraj UOKiK ogłosił, że BSH ma zgodę na to przejęcie.
Transakcja wcale nie jest jednak przesądzona, do rywalizacji o przejęcie FagorMastercooka włączyła się bowiem polska Amica. Notowany na warszawskiej GPW producent AGD z Wronek ogłosił, że złożył syndykowi Fagor Electrodomésticos ofertę kupna aktywów.
Jakich - tego znów dokładnie nie wiadomo, ale sformułowanie w komunikacie Amiki, że chodzi o ”realizację strategii spółki - akwizycji zagranicznych, zwiększania obecności na nowych rynkach” sugeruje, że w tym wypadku może chodzić nie tylko o fabryki w Polsce.
BSH Bosch und Siemens w marcu 2013 r. za 600 mln zł przejęła 98 proc. akcji rzeszowskiego Zelmera.
Mastercook był średnio aktywną reklamowo marką. Ostatnią bodaj szerszą akcję promocyjną przeprowadził latem 2012 r. (”Kino kobiet” w kinach Helios), a ostatnią ogólnopolską kampanię telewizyjną - jesienią 2011 r. Firma współpracowała z Saatchi & Saatchi oraz MPG.
BSH jest zdecydowanie aktywniejszym marketerem: promuje zarówno duży (ostatnio - wiosna br. - kampania pralek), jak i mały sprzęt AGD marki (ostatnio - żelazka). Współpracuje m.in. z agencjami OMD, MediaCom, Insignia, FaceAddicted oraz Interactive Solutions. Większy budżet na reklamy konsumenckie przeznacza na markę Bosch.
Mocno aktywnym marketerem jest także wspomniany Zelmer. Promuje głownie mały sprzęt AGD. Z początkiem czerwca dotychczasowego prezesa Zelmera Janusza Płocicę, który po dziewięciu latach odszedł z firmy, zastąpił Tomasz Modzelewski, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oraz prezes spółki zależnej Zelmer Market.
Z kolei Amica reklamuje głównie duży sprzęt AGD: kuchenki, lodówki. Od 2012 r. twarzą jej marki jest Agnieszka Radwańska. Firma współpracuje reklamowo z Change Integrated i Equinox Polska.
W marcu br. BSH Bosch und Siemens Hausgeräte, właściciel takich marek jak Bosch i Siemens, a od niedawna także polskiego Zelmera, złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na przejęcie części mienia hiszpańskiego producenta sprzętu AGD FagorMastercook, należącego do grupy Fagor Electrodomésticos Soc. Cooperativa, która w październiku 2013 r. ogłosiła upadłość.
FagorMastercook od 2002 r. jest właścicielem wrocławskiego producenta urządzeń AGD Wrozamet (w 2006 r. zmieniono nazwę na FagorMastercook SA), który w czterech fabrykach w stolicy Dolnego Śląska produkował sprzęt kuchenny, pralki, zmywarki i lodówki.
Jaką część mienia FagorMastercooka BSH Bosch und Siemens chce przejąć, pozostaje tajemnicą firmy, ale wniosek do UOKiK wskazuje, że chodzi m.in. o polskie fabryki. Wczoraj UOKiK ogłosił, że BSH ma zgodę na to przejęcie.
Transakcja wcale nie jest jednak przesądzona, do rywalizacji o przejęcie FagorMastercooka włączyła się bowiem polska Amica. Notowany na warszawskiej GPW producent AGD z Wronek ogłosił, że złożył syndykowi Fagor Electrodomésticos ofertę kupna aktywów.
Jakich - tego znów dokładnie nie wiadomo, ale sformułowanie w komunikacie Amiki, że chodzi o ”realizację strategii spółki - akwizycji zagranicznych, zwiększania obecności na nowych rynkach” sugeruje, że w tym wypadku może chodzić nie tylko o fabryki w Polsce.
BSH Bosch und Siemens w marcu 2013 r. za 600 mln zł przejęła 98 proc. akcji rzeszowskiego Zelmera.
Mastercook był średnio aktywną reklamowo marką. Ostatnią bodaj szerszą akcję promocyjną przeprowadził latem 2012 r. (”Kino kobiet” w kinach Helios), a ostatnią ogólnopolską kampanię telewizyjną - jesienią 2011 r. Firma współpracowała z Saatchi & Saatchi oraz MPG.
BSH jest zdecydowanie aktywniejszym marketerem: promuje zarówno duży (ostatnio - wiosna br. - kampania pralek), jak i mały sprzęt AGD marki (ostatnio - żelazka). Współpracuje m.in. z agencjami OMD, MediaCom, Insignia, FaceAddicted oraz Interactive Solutions. Większy budżet na reklamy konsumenckie przeznacza na markę Bosch.
Mocno aktywnym marketerem jest także wspomniany Zelmer. Promuje głownie mały sprzęt AGD. Z początkiem czerwca dotychczasowego prezesa Zelmera Janusza Płocicę, który po dziewięciu latach odszedł z firmy, zastąpił Tomasz Modzelewski, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oraz prezes spółki zależnej Zelmer Market.
Z kolei Amica reklamuje głównie duży sprzęt AGD: kuchenki, lodówki. Od 2012 r. twarzą jej marki jest Agnieszka Radwańska. Firma współpracuje reklamowo z Change Integrated i Equinox Polska.
Maciej Burlikowski
1755 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane