Mnogość personalnych zmian w grupie Ogilvy

Z początkiem lipca w grupie Ogilvy zwolniło się kilka miejsc pracy. Najpierw dowiedzieliśmy się o odejściu Wojciecha Putrzyńskiego, kilka dni później tę samą decyzję podjęło sześciu kolejnych pracowników agencji.

Pierwszy o swoim odejściu z agencji poinformował Wojciech Putrzyński, dotychczasowy managing director Ogilvy & Mather Advertising, który był związany z grupą Ogilvy przez ostatnich osiem lat. W tym czasie m.in. rozwinął działalność agencji Soho Square, która stała się hubem regionalnym dla marki Avon, zarządzał także agencją Mather Communications. W czerwcu 2012 r. objął stanowisko dyrektora zarządzającego Ogilvy & Mather Advertising. - Po 20 latach w branży przyszedł moment, w którym postanowiłem poświęcić kilka miesięcy wyłącznie temu, żeby z jednej strony uporządkować swoje sprawy osobiste, a z drugiej - spojrzeć na tę branżę i perspektywy jej rozwoju z dystansu, bo jest to wciąż moja wielka pasja - skomentował Putrzyński. Od tego momentu za całość działalności Ogilvy & Mather Advertising odpowiadać mają szefowie teamów accounckich, bezpośrednio raportujący do CEO grupy Ogilvy & Mather Olgi Sobieraj.

Pożegnanie z Angorską

Kilka dni po oficjalnej informacji o odejściu Putrzyńskiego dowiedzieliśmy się, że Joanna Kwiatkowska-Carbol, managing director, oraz Justyna Sztengreber, account manager, z początkiem lipca zakończyły pracę w Ogilvy PR, a z agencji Ogilvy & Mather Advertising odeszła także Joanna Biernacka, senior art director (odpowiedzialna m.in. za nagrodzoną ostatnio na festiwalu w Cannes kampanię "Język polski jest ĄĘ"). Poza tym z agencją rozstali się: Ewelina Michalska, senior account executive, i Dawid Kaźmierczak, account coordinator. Wcześniej Agata Pamięta, która od stycznia 2011 r. zajmowała stanowisko account supervisora w Ogilvy Action, również zdecydowała się na zmianę agencji. Dołączyła do zespołu Cheil Polska, gdzie od początku lipca obejmuje analogiczną funkcję. Joanna Kwiatkowska-Carbol przeszła do MSLGroup, gdzie zajęła stanowisko account directora. Justyna Sztengreber założyła agencję butikową pod własnym nazwiskiem, która świadczy usługi z pogranicza PR, reklamy i marketingu.

Nowe osoby i awanse

Po fali odejść z agencji przyszedł czas na uzupełnianie zespołu. Do grupy Ogilvy & Mather dołączyły dwie nowe osoby: Magdalena Słomka (Ogilvy & Mather Advertising) i Tomasz Cichocki (Ogilvy PR).  Cichocki przeszedł do Ogilvy z Partner of Promotion, gdzie pracował przez ostatnie cztery lata. Jako account manager nadzorował pracę nad projektami dla klientów zarówno z sektora prywatnego (m.in. Toshiba, Logitech, Oki, AMD, Polsat Viasat, Electronic Arts), jak i publicznego (Główny Inspektorat Transportu Drogowego). Wcześniej pracował jako dziennikarz. W Ogilvy PR będzie odpowiedzialny za rozwój działań PR w zintegrowanej strukturze Ogilvy & Mather oraz rozszerzenie usług PR na zewnątrz agencji. Czworo z obecnych pracowników grupy otrzymało awans: Tomasz Matuszewski objął stanowisko head of social media w Ogilvy One i będzie odpowiedzialny za opracowywanie strategii i nadzór nad ich wdrażaniem wśród obecnych (m.in. Nju. Mobile) i przyszłych klientów agencji. Poza nowymi osobami w grupie czworo obecnych pracowników otrzymało awanse. Agata Kempińska awansowała na stanowisko junior account managera w spółce Geometry Global, gdzie wspierać będzie działania dla Payback. Monika Janeczko obejmie stanowisko senior account executive'a w Ogilvy & Mather Advertising i kontynuować pracę dla British American Tobacco, Unilever oraz BP. Janusz Heller otrzymał awans na stanowisko account executive'a w spółce Ogilvy PR i skupi się na prowadzeniu działań bieżących dla Grohe i ProChile. Poza tym do agencji dołączyła Magdalena Słomka, która została zatrudniona po stażu. Dotychczas pracowała przy projektach dla obecnych klientów spółki (Saturn, British American Tobacco i Jutrzenka). Od lipca obejmie stanowisko account coordinatora.

Wolne biurka

Nadal nie wiemy, kto zajmie miejsce Joanny Kwiatkowskiej i poprowadzi Ogilvy PR. Nie wiemy również, jak długo za całość działalności Ogilvy & Mather Advertising odpowiadać będą szefowie teamów accounckich. Niestety, awanse na stanowiska juniorskie i zatrudnienie stażysty z pewnością nie zastąpią doświadczonych accountów.

Katarzyna Kacprzak 330 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.