Wakacyjne przeglądy agencji i domów mediowych

Trwające przetargi na obsługę budżetów takich marek jak Tyskie, PKN Orlen, IKEA, MetLife czy Warka mogą sugerować, że marketerzy jednak nie wyjechali na urlopy. Nie dają też odpocząć agencjom reklamowym i domom mediowym. Dzieje się.

W ostatnim czasie najwięcej emocji dostarczyła nam Kompania Piwowarska, której agencja PR-owa Q&A Communications wysłała oświadczenie z błędną nazwą jednej z agencji znajdującej się na short-liście przetargu. Kiedy Scholz & Friends zaczęło świętować przejście do następnego etapu konkursu, otrzymaliśmy oświadczenie, że to jednak Saatchi & Saatchi powalczy z Young & Rubicam o budżet Tyskiego.

W tym czasie na innym piwnym podwórku grają kolejne cztery agencje. Grupa Żywiec ogłosiła kilka dni temu, że wybierze agencję do fullservice'owej obsługi Warki. Poza broniącą budżetu agencją Just w konkursie znalazły się również: Grandes Kochonos, Hand Made oraz Brain. Just jest odpowiedzialny za obsługę Warki od marca 2005 r. Agencja obroniła budżet marki w 2009 r., w przetargu do którego zaproszone były również Brain, Team One i BBDO.

Przebudzenie marek

Ciekawy przetarg rozpoczął się w PKN Orlen. Marketer jest w trakcie postępowania, w którym wybierze agencję do obsługi strategiczno-kreatywnej. Co prawda nie podaje nazw agencji biorących udział w konkursie, ale wiemy, że PKN Orlen prowadzi równolegle przetarg, w którym wybierze agencję interaktywną, więc zapowiada się przebudzenie marki ostatnio mało aktywnej. Ostatnią kampanię, za którą odpowiadała agencja Just, marketer prowadził przed mistrzostwami Euro 2012. Poza tym PKN Orlen w tym czasie komunikował tylko promocje i programy lojalnościowe.

Na początku lipca dowiedzieliśmy się, że spółka IKEA Retail ogłosiła przetarg na strategiczną obsługę kreatywną. Marketer zdecydował się na podpisanie długoterminowej umowy z wybraną agencją. Po zakończonym procesie przeglądu rynku IKEA wybrała 10 agencji, które zaprosiła do przetargu. Ich nazwy, niestety, nie są znane. Do tej pory IKEA Retail obsługiwała agencja JWT (obecnie Lemon Sky JWT), a także agencja Grey (kampania reklamowa nowych kuchni IKEA Metod).

Trochę pracy zagwarantowała branży również firma MetLife (do niedawna MetLife Amplico). Prowadzi przetarg nie tylko na obsługę strategiczno-kreatywną marki, ale również konkurs na planowanie i zakup mediów. Kolejne cztery domy starają się w tym czasie o zwycięstwo w przetargu Dr. Oetkera. Tu budżetu swojego klienta broni Media Direction OMD. Szansą dla naszych domów mediowych jest również trwający przetarg linii lotniczych Qatar Airways. Prowadzą one europejski przegląd ofert domów mediowych, który obejmie także polski rynek. Planowaniem i zakupem mediów na naszym rynku dla tego marketera zajmuje się The Media Insight. Do tej pory Qatar Airways nie miały stałego partnera mediowego w regionie.

 

 

 

Katarzyna Kacprzak 330 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.