Marki na medal - nagroda specjalna

W najnowszym numerze "MMP" przeczytać możecie o wybranych przez nas kampaniach sportowych. W ramach uzupełnienia postanowiliśmy przyznać dodatkową nagrodę specjalną za chyba najbardziej innowacyjną kampanię mundialową dla "Phenomenal Shot" Nike.

Wojciech Kowalik, Maciej Kozina
Wojciech Kowalik, Maciej Kozina
“Phenomenal Shot” - Nike (Wieden + Kennedy, Google, Mindshare)

"Nike?! To jakaś indiańska nazwa?!" Nike to jedna z najbardziej ukochanych przez marketerów, agencje i (przede wszystkim) odbiorców marek. "Phenomenal Shot" jest dobrym przykładem tego jak podejście do biznesu powinno przekładać się na komunikację. Nike znany jest od dziesiątek lat jako jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Innowacyjnych zarówno w podejściu do produktów, jak i do ich komunikowania. Tegoroczny film mundialowy pt. "The Last World Cup" nie wywołał u nas zbytniego entuzjazmu. Jednak sposób wykorzystania kontentu z filmu w ramach projektu “Art, Copy & Code” (artcopycode.com) po raz kolejny pokazuje, że warto szukać rozwiązań wykraczających daleko poza to, co robi konkurencja. 
Już na długo przed rozpoczęciem mundialu wiadomo było, że będzie to najbardziej socialmediowa impreza sportowa wszech czasów. "Phenomenal Shot" pokazuje, w jaki sposób można naturalnie wkomponować komunikację marki w zachowania konsumenckie. Wiadomo było, że ludzie będą niemalże w czasie rzeczywistym komentować w mediach społecznościowych to, co dzieje się na boisku. Jeśli komentarze dotyczyły zawodników wspieranych prze Nike, błyskawicznie odtwarzano sytuację na boisku, wykorzystując modele 3D stworzone do "The Last World Cup". Na tak stworzone richmediowe bannery trafiali fani w ponad 15 krajach. Ponadto odbiorcy mogli tworzyć i udostępniać własne wersje powtórek.
 “Phenomenal Shot” to mistrzowskie zintegrowanie branded content, real time marketingu, mediów społecznościowych i multiscreen experience. Nike, Google, Wieden + Kennedy oraz Mindshare dali przedsmak tego jak może wyglądać komunikacja marketingowa za kilka lat.
Więcej o kampanii znajdziecie na artcopycode.com. Na stronie projektu obejrzeć też można case study z równie innowacyjnych kampani "SmileDrive" Volkswagena oraz "Kisses" Burberry.
 
Wojciech Kowalik i Maciej Kozina, concept creative Isobar Poland

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.