Tablet Polaka to najczęściej Samsung

Co trzeci polski internauta ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych - MEC prezentuje II część "MEC Mobile Report".

Na przestrzeni dwóch lat ponadtrzykrotnie wzrósł odsetek użytkowników tabletów wśród polskich internautów. Już 30 proc. z nich ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera.

Niemal co trzeci polski internauta korzysta z tabletu – wynika z IV edycji badania "MEC Mobile Report”. Odsetek posiadaczy rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. – było to tylko 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.
 
Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków – w tej grupie wiekowej nasycenie sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59-latków spadać do niespełna 20 proc. Wyższy – bo 41-proc. – jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.

Gry i multimedia 

- Jako kanał reklamowy tablety wciąż są na początku drogi. Dziesięciocalowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem – mówi Piotr Adamczyk, kierujący działem wyspecjalizowanym w tworzeniu kampanii mobilnych w agencji MEC. – Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium – dodaje.

Jak wynika z "Mobile MEC Report”, 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów – niespełna 28 proc.).

Tablety są używane przede wszystkim do przeglądania internetu, grania oraz do korzystania z multimediów. Aż dla jednej trzeciej użytkowników tablet jest zamiennikiem laptopa.
  
W porównaniu ze smartfonami tablety to urządzenia w większym stopniu monopolizujące uwagę użytkowników. W czasie korzystania ze smartfonu blisko 60 proc. internautów jednocześnie ogląda telewizję, słucha muzyki (48 proc.), gra (22 proc.) czy czyta gazety (18 proc.). W przypadku tabletów te odsetki spadają od kilku do kilkunastu punktów procentowych.  

Samsung i reszta

Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung – 30 proc. internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony, jedna trzecia użytkowników ma tablet innej marki niż kluczowych graczy.
 
Badanie "MEC Mobile Report” zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 internautów w wieku 15+.

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.