Z IKEA od zmierzchu do świtu

Wprowadzenie nowego katalogu sieci wsparte jest kampanią, przy okazji firma ujawnia plany ekspansji na trzecim co do wielkości dynamiki rozwoju rynku na świecie, czyli w Polsce.

IKEA ze sporym rozmachem wprowadziła na rynek katalog z nową ofertą produktową. W tym sezonie firma postawiła na zagadnienia związane ze snem i z wypoczynkiem. Główny komunikat opiera się o zagadnieniach związanych z sypialnią - to w niej mają się zaczynać dobry dzień i dobra noc. Firma zapewnia, że katalog 2015 zawiera wiele nowości i promocyjnych cen, poszerza ofertę i stawia głównie na wyposażenie niewielkich przestrzeni, charakterystycznych dla polskich standardów metrażowych.

Promocja wypoczynku

Oficjalna dystrybucja katalogu ruszyła od początku tygodnia wraz z rekordową dystrybucją - w tym roku katalog trafi do 5 mln polskich domów.
Dodatkowo w ramach promocji katalogu w przestrzeni miasta pojawiło się również mobilne studio IKEA, w którym fizjoterapeuci doradzą, jak wybrać odpowiedni dla siebie materac. Dodatkową atrakcją jest to, że można sobie zrobić zdjęcie i umieścić na pierwszej stronie katalogu. Studio odwiedzi 7 miast w Polsce, w placówkach również będzie można zasięgnąć rady i opinii fizjoterapeuty. Właśnie ten koncept, związany z sennym consultingiem, wykorzystuje kampania wspierająca wprowadzenie katalogu. W trzech humorystycznych spotach poznajemy potrzeby posiadania oparcia, miękkości imitującej przytulanie oraz zaspokojenie jednocześnie potrzeby wygody i funkcjonalności.
Kampania obejmuje emisje w wielu stacjach: TVN oraz TVN kanały tematyczne, Polsat kanały tematyczne, TVP oraz TVP kanały tematyczne, a także Atmedia; w sieci - w serwisie YouTube oraz w Ipla. Kampania display będzie prowadzona w portalach ogólnopolskich oraz tematycznych. Dodatkowo zaplanowane zostały działania w social mediach (w tym współpraca z kluczowymi blogerami) oraz w wyszukiwarkach. Kampania trwa od 25 sierpnia do 28 września br.

Pomysł kreatywny przygotowany został przez agencję Grey. Przełożenie kreacji na sferę digital IKEA powierzyła agencji K2 Internet. Za obsługę kanałów social media odpowiada firma Kalicińscy.com. Mobilne studio (gdzie będzie można uzyskać darmową poradę fizjoterapeuty w zakresie doboru odpowiedniego materaca oraz zrobić sobie zdjęcie na okładkę nowego katalogu IKEA) nadzoruje agencja BlueIvy. Zakup mediów przeprowadził dom mediowy MEC.

Ekologicznie i praktycznie

W nowym katalogu IKEA zwraca również uwagę na materiały, z których wykonane są zarówno meble do sypialni, jak i pościel oraz tekstylia. W asortymencie znalazła się m.in. pościel z bawełny pochodzącej z ekologicznych upraw, meble z drewna, przy produkcji których, jak zapewnia producent, maksymalnie wykorzystuje się dostępny surowiec, dywan z resztek materiałów czy energooszczędne oświetlenie LED. W tym roku katalog IKEA jest aktualnie największym nakładem drukarskim całkowicie wytwarzanym na papierze Forest Stewardship Council Mix Credit. Ma to oznaczać, że cały łańcuch jego produkcji, od lasów po drukarnie, posiada certyfikat FSC potwierdzający pochodzenie drewna z bardziej zrównoważonych źródeł.

Tydzień wcześniej IKEA ogłosiła plany ekspansji w Polsce. W ciągu 20 lat firma chce zwiększyć obroty z 2 do 16 mld zł. Sieć szacuje, że do 2034 r. polski rynek ma wzrosnąć trzykrotnie - na razie jest trzecim pod względem wielkości wzrostów rynkiem IKEA na świecie - wyprzedzają nas jedynie Chiny i Rosja.
W drugiej połowie przyszłego roku szwedzki gigant zamierza otworzyć sklep w Bydgoszczy. To jednak nie koniec: IKEA przebudowuje i poszerza istniejące placówki, buduje m.in. centrum handlowe w Lublinie. Zapewnia również o posiadaniu działek pod przyszłe inwestycje. W ciągu ostatnich 5 lat spółki związane z IKEA w Polsce zainwestowały w naszym kraju ponad 5 mld zł.
W Polsce katalog IKEA wychodzi wychodzi po raz 19. Tegoroczna edycja ma 324 strony. Na całym świecie katalog jest wydrukowany w 217 mln egzemplarzy i będzie dystrybuowany w 46 krajach. W tym roku po raz pierwszy został on wydany w Chorwacji i Indonezji. Dystrybucja w Polsce będzie przeprowadzona na obszarze wokół 7 miast, w których działają sklepy IKEA, czyli: Łodzi, Katowic, Krakowa, Poznania, Trójmiasta, Warszawy oraz Wrocławia.

Katarzyna Woźniak 397 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.