Ponad 21 tys. stanowisk call center w Polsce

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB po raz pierwszy zbadało rynek telemarketingowy.

W Polsce jest 21,7 tys. stanowisk w outsourcing call center – wynika z badania SMB. Całkowita liczba lokalizacji to 237. Średnia wielkość call center kształtuje się na poziomie ok. 140 stanowisk.
To dane szacunkowe. W trakcie badania zidentyfikowano 131 firm – dostawców usług call center, z którymi podjęto próbę nawiązania kontaktu i przeprowadzenia wywiadu. Stanowią one według SMB około 80 proc. rynku. W wyniku przeprowadzonego badania udało się skutecznie skontaktować z 70 firmami, z czego 12 odmówiło udziału w badaniu i podania informacji o swojej działalności. Dane dotyczące tych firm uzupełniono częściowo informacjami z ogólnodostępnych źródeł. Pozostałą część rynku (ok. 20 proc.) estymowano na podstawie uzyskanych w badaniu danych.
Według raportu największą firmą call center pod względem liczby stanowisk jest Call Center Inter Galactica – 1255 stanowisk. Na kolejny miejscach są Arvato Polska (1100) i Sitel Polska (800). Pierwszą piątkę zamykają Call Center Poland i Transcom Worldwide Services. Call Center Inter Galactica jest także liderem pod względem liczby lokalizacji – 7, po 5 mają Contact Center i Coltel.
– To oczywiście pierwszy krok w pełnym podsumowaniu tego sektora. W tej edycji skupiliśmy się bardziej na zidentyfikowaniu i dotarciu do całości rynku niż na pozyskaniu szerokiego spektrum danych. Udało nam się potwierdzić skalę branży i zdiagnozować jej otwartość na samoocenę. Jesteśmy w dobrym punkcie do dalszych badań – komentuje badanie Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy SMB.

Tomasz Wygnański 678 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.