Multiscreening oczami Mindshare

Najwięcej czasu - średnio ponad trzy godziny dziennie - spędzamy, używając komputera - stacjonarnego lub laptopa.

Fot. Julie Nicholls/Corbis
Fot. Julie Nicholls/Corbis
Dom mediowy Mindshare Polska zaprezentował wyniki najnowszego badania internautów dotyczące multiscreeningu. Oglądając telewizję, najczęściej korzystamy jednocześnie z laptopa (46 proc.) lub smartfonu (41 proc.). 
Gdy np. wysyłamy SMS-y na smartfonie, równocześnie oglądamy ulubione programy w telewizji (56 proc.), korzystamy z laptopa (39 proc.), komputera stacjonarnego (23 proc.) lub tabletu (11 proc.). 
Z kolei w sytuacjach, kiedy dominującym urządzeniem jest tablet, chętnie "łączymy go” 
z telewizorem (48 proc.), smartfonem (29 proc.) lub laptopem (15 proc.).

Polscy internauci równie chętnie korzystają z laptopa (88 proc.) i z telewizora (93 proc.). Do grupy najczęściej wykorzystywanych urządzeń powoli dołącza smartfon (76 proc. internautów w wieku 15-54 lat deklaruje korzystanie ze smartfonu). Z elektroniki zdecydowanie częściej korzystamy w dni powszednie i najchętniej w domu. Wyjątki stanowią laptopy (wykorzystywane z równą częstotliwością w każdy dzień tygodnia), a także konsole do gier (znacznie częściej wykorzystywane 
w weekendy). Przy czym smartfony są używane w największej liczbie miejsc, a kolejnymi najbardziej mobilnymi urządzeniami są czytniki do e-booków oraz tablety.

- Multiscreening to trend, który na dobre zadomowił się na polskim rynku. Podzielność uwagi odbiorców powinna mieć przełożenie zarówno na autorów treści, jak i np. reklamodawców. Musimy postawić nacisk na kreatywne podejście, aby zainteresować, a następnie zatrzymać odbiorców, dywersyfikując jednocześnie kanały dotarcia. Dla reklamodawców wyniki te są ponadto wskazówką, jak i w których kanałach dopełniać przekaz telewizyjny, a tym samym projektować skuteczniejsze rozwiązania marketingowe - mówi Dagmara Robak, partner, business planning Mindshare Polska.

Najwięcej czasu - średnio ponad trzy godziny dziennie - spędzamy, używając komputera (stacjonarnego lub laptopa). Ponad dwie godziny każdego dnia spędzamy, korzystając ze smartfonu lub oglądając telewizję. Z kolei e-booków lub tabletów średnio używamy ok. 1,5 godziny dziennie.

W rankingu "najbardziej osobistych urządzeń" zdecydowany prym wiedzie smartfon - 89 proc. badanych deklaruje, że nie dzieli się tym urządzeniem z innymi osobami. W przypadku laptopa odsetek 
ten spada do 50 proc., a w przypadku tabletu - do 39 proc. Jednak to tablet jest "najmłodszym” urządzeniem posiadanym przez internautów. 32 proc. badanych korzysta z tabletu od mniej niż roku, a 40 proc. korzysta 
z niego od ok. 1-2 lat. Dla porównania z laptopa aż 66 proc. internautów korzysta od ponad trzech lat.

Zadania służbowe najczęściej wykonujemy 
na komputerach - stacjonarnych (61 proc.) i laptopach (59 proc.). Do surfowania po sieci służy nam laptop (85 proc.), ale też smartfon (60 proc.) i tablet (55 proc). Gramy, uczymy się, oglądamy wideo i robimy zakupy online głównie na laptopach. Do słuchania muzyki najczęściej wybieramy laptopy (67 proc.) 
i smartfony (58 proc.).

Badanie Mindshare "Multiscreening" zostało przeprowadzone metodą CAWI (computer assisted web interviews), tj. internetowych ankiet komputerowych, na panelu internetowym. Próba badawcza to ok. 500 użytkowników sieci w wieku 15-54 lat. Badanie zostało zrealizowane w czerwcu br.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.