Ubezpieczeniowe "Sensacje XXI w."

Bogusław Wołoszański prezentuje nową marką Liberty Ubezpieczenia. Po siedmiu latach firma zdecydowała, że nie chce być kojarzona tylko z ubezpieczeniami direct.

Celebrytów ci u nas dostatek, a w reklamach nawet przesyt. Rekord ustanowił Play, który od początku ub.r. zatrudnił do reklam ok. 20 znanych postaci. Są jednak celebryci i ”celebryci”. Krystynę Jandę (reklama piwa Warka) czy Macieja Stuhra (wspomniany Play, a wcześniej - razem z ojcem Jerzym - Raiffeisen Bank) trudno tym mianem określić. Nie pchają się bowiem na siłę na okładki kolorowych magazynów. Do tej grupy należy też Bogusław Wołoszański - wystąpił w reklamie tylko raz - Banku BPH, i to osiem lat temu. 

A to on właśnie został twarzą kampanii firmy ubezpieczeniowej Liberty Direct (pod tą marką działa u nas oddział hiszpańskiej firmy ubezpieczeniowej Liberty Seguros, należącej do amerykańskiej grupy Liberty Mutual), który po siedmiu latach działalności w Polsce zdecydowała się zmienić markę na Liberty Ubezpieczenia.

Gdy firma startowała jesienią 2007 r., twarzą kampanii launchowej był Mariusz Max Kolonko, który jako ”korespondent z Bostonu” miał podkreślać jej związki z amerykańską firmą matką. Tę ”amerykańskość” akcentowała także figura Statuy Wolności w logo firmy i postać w reklamach. Wraz ze zmianą marki postać z reklam zniknie, natomiast w logo Statua Wolności pozostaje.

Czemu Liberty zamienia człon Direct na Ubezpieczenia? Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu firmy, przyznaje, że firmy directowe są przez konsumentów postrzegane jako mniej wiarygodne, a poza tym firma poszerza profil działalności (wchodzi m.in. w ubezpieczenia dla małych i średnich firm) i chce być postrzegana jako uniwersalna.

Postać Wołoszańskiego także ma dodać jej wiarygodności. Dziennikarz, pisarz, znany głównie jako autor i prowadzący program "Sensacje XX wieku". Właśnie do tej popularnej serii nawiązuje koncepcja najnowszych filmów, w których Wołoszański informuje o zmianie Liberty Direct na Liberty Ubezpieczenia.

15- i 30-sekundowe spoty będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz kanałach tematycznych. Kampania prowadzona będzie również w kinie, internecie oraz wybranych tytułach prasowych. Działania reklamowe rozpoczynają się 6 października i potrwają kilka miesięcy. Kreację telewizyjną przygotowała agencja Grey, za działania w internecie odpowiadają Value Media i Weloveads, natomiast zakup mediów koordynuje Havas Media.

Liberty Direct w pierwszej połowie roku zebrał 159,96 mln zł składek (przypis brutto), o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na koniec czerwca br. Liberty Direct ubezpieczało ponad 485 tys. pojazdów, czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Maciej Burlikowski 1137 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.