Grey - agencja castingowa?

Agencja wyspecjalizowała się w reklamach z celebrytami. Reklamowy impresariat artystyczny na Prostej 51?

To dzięki Grey'owi Wojewódzki zaistniał w reklamach Playa
To dzięki Grey'owi Wojewódzki zaistniał w reklamach Playa
Kolejny klient agencji reklamowej Grey Group, kolejny spot reklamowy, a w nim kolejna znana postać. Taka refleksja naszła mnie, gdy obejrzałem najnowszą reklamę firmy ubezpieczeniowej Liberty Direct, która zmienia się Liberty Ubezpieczenia. Twarzą kampanii został Bogusław Wołoszański, dziennikarz, znany głównie jako autor i prowadzący program "Sensacje XX wieku". Grey Group wygrała ten budżet latem br. po przetargu, właśnie koncepcją z Wołoszańskim. Nieoficjalnie wiem, że wśród propozycji agencji były także inne postaci, m.in. sportowcy, ale klient wybrał koncept z dziennikarzem.

Żeby było jasne - to nie zarzut w stosunku do agencji. Reklam z celebrytami mamy bowiem zatrzęsienie. Nawet nie będę starał się ich wyliczyć. To raczej refleksja - czy faktycznie nie umiemy już robić ciekawej kreacji bez udziału celebrytów? Czy wina leży po stronie agencji reklamowych (inercja kreatywna?) czy raczej po stronie klientów (lepszy sprawdzony pomysł niż ryzyko?)? Nie wiem.

Absolutny rekord w tej rywalizacji ustanowił Play (sieć komórkowa zarządzana przez firmę P4), który od początku ub.r. zatrudnił do reklam ok. 20 znanych osób. Warto przypomnieć sobie początki tej "celebryckiej” kampanii. Latem 2011 r. w reklamach Playa pojawił się znany prezenter telewizyjny Kuba Wojewódzki. To właśnie Grey Group zgłosił się do Playa z tym konceptem i w ten sposób pozyskał nowy budżet i klienta. To także ta agencja stała za pomysłem współpracy Playa z Jurkiem Owsiakiem i Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Z której to współpracy Play był i jest bardzo zadowolony. Jak się okazało jednak, biznes to biznes. Nie ma sentymentów. Zatem gdy w styczniu ub.r. Wojewódzki ”zaprosił” do reklam Playa swoich znajomych, czyli Agnieszkę Dygant, Magdalenę Różczkę oraz Macieja Stuhra, telekom powierzył realizację tego projektu swojej dotychczasowej agencji wiodącej, czyli Grandes Kochonos.

Grey nie płakał nad rozlanym mlekiem, tylko udał się do Cyfrowego Polsatu i na jego zlecenie przygotował format kreatywny promujący ofertę smartDOM - wspólnych usług operatora satelitarnego i sieci komórkowej Plus (Polkomtel). Światło dzienne ujrzał w lutym br. i "niespodzianka"... w reklamach pojawiają się Joanna Brodzik i Paweł Wilczak.  

Oczywiście są celebryci i ”celebryci”. Krystynę Jandę (reklama piwa Warka - koncept agencji Just) czy Macieja Stuhra (wspomniany Play, a wcześniej - razem z ojcem Jerzym - Raiffeisen Bank; koncept agencji Opus B) trudno tym mianem określić. Nie pchają się bowiem na silę na okładki kolorowych magazynów. Do tej grupy należy też Bogusław Wołoszański.

Gwoli sprawiedliwości trzeba zaznaczyć, że nie we wszystkich reklamach autorstwa Greya występują celebryci - przykładem kolejne, całkiem sprawnie zrealizowane kampanie mBanku, który swego czasu wręcz kpił z celebryckich kampanii swoich bankowych konkurentów. 

Maciej Burlikowski 1138 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.