Orange na topie wśród internautów

Marki telekomów są jednymi z najlepiej rozpoznawanych - wśród internautów ich świadomość wspomagana wynosi odpowiednio: 97 proc. (Orange), 95 proc. (Plus), 94 proc. (Play), 94 proc. (T-Mobile).

 

Brandy operatorów komórkowych to jedne z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Internauci zapytani, jakie marki operatorów znają, spontanicznie wskazują na Orange - 86 proc., T-Mobile - 79 proc., Plus - 78 proc., Play - 75 proc., wynika z czwartej edycji raportu ”MEC Mobile Report”. Dla Orange i Playa oznacza to wzrost o 2 pkt proc., dla Plusa - spadek o 2 pkt proc., a dla T-Mobile o 1 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznych wyników.  


Świadomość wspomagana tych marek wynosi odpowiednio: 97 proc. (Orange), 95 proc. (Plus), 94 proc. (Play), 94 proc. (T-Mobile), i utrzymuje się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.  
Podobny układ sił pokazuje ranking telekomów według wskaźnika top of mind, tj. wskazań respondentów, którzy jako pierwszą wymieniają daną markę. 31 proc. z nich wskazuje na Orange, 25 proc. na Plusa, 21 proc. na Play, a 16 proc. na T-Mobile.

Markę Nju.Mobile, którą Orange Polska wprowadziło w kwietniu ub.r., 18 proc. badanych wymieniło spontanicznie jako znaną im markę telekomów, a 60 proc. potwierdziło, że ją znają.

Dla porównania marka Heyah, należąca do T-Mobile Polska (debiutowała wiosną 2004 r.), uzyskała w tym badaniu 33 proc. świadomości spontanicznej i 86 proc. świadomości wspomaganej (wzrost o 2 pkt proc.).

- Na konkurencyjnym i nasyconym rynku telekomów świadomość marki ma duże znaczenie zarówno w kontekście budowania sprzedaży, jak i - długoterminowo - możliwości zmniejszenia wydatków na reklamę. W połączeniu z dobrą ofertą wysoka świadomość marki przekłada się też na skłonność do rekomendacji - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO MEC. - Szczególnie interesujące są wyniki marki Nju.Mobile, która w krótkim czasie, redefiniując zasady rządzące kategorią oraz konsekwentnie budując wyróżniającą komunikację, zyskała silną pozycję w świadomości konsumentów - dodaje.

Badanie "MEC Mobile Report” zrealizowano w maju br. na próbie 1353 internautów w wieku 15+. Przypomnijmy, że dom mediowy MEC pracuje dla Orange Polska.

Maciej Burlikowski 1210 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.