Słodkie wyzwanie Herbapolu

Firma z Lublina wchodzi w segment dżemów i wspiera swoje działania kampanią. Chce zdobyć 30 proc. rynku.

 

Firma Herbapol Lublin, producent herbat ziołowych, syropów i napojów energetycznych, wchodzi w segment produktów dżemowych. Między innymi w taki sposób chce również uczcić swoje 65-lecie. Firma podkreśla, że cieszy się wśród konsumentów dużym zaufaniem głównie ze względu na swój "farmaceutyczny" rodowód.
Herbapol zdecydował się na inwestycję w kategorie, w której obecnie prym wiodą Agros Nova z marką Łowicz i firma Stovit.



Czemu dżemy


Jak zapewnia dyrektor marketingu firmy Herbapol Lublin Tadeusz Czarniecki, kategoria dżemowa jest doskonałą przestrzenią do zaprezentowania produktów naturalnych i lokalnych jednocześnie.  Wyróżnikami produktów na rynku mają być ich wysoka jakość produkcji (ze względu na skojarzenie Herbapolu z produkcją farmaceutyków), a także lokalność rodzimych produktów, z których są wyprodukowane i których wyjątkowość firma mocno podkreśla. W portfolio znajdą się zatem dżemy i konfitury ze śliwek nałęczowskich i truskawek z Lubelszczyzny, a także konfitury ze specjalnej, wymagającej i rzadkiej odmiany maliny Polki. Jak podkreślał prezes firmy Herbapol Lublin Roman Górny, producent stawia sobie poprzeczkę maksymalnie wysoko. Jeżeli warunki atmosferyczne, przymrozki lub opady drastycznie zmniejszą zbiory w okolicach Lublina, firma zobowiązuje się pozyskać dokładnie tę samą odmianę owoców, z której planowo miał wyprodukować dżem bądź konfiturę. Herbapol zaznacza, że zrezygnował ze sztucznych składników typu guma guar czy guma ksantanowa, a osłodził dżemy naturalnie, za pomocą pektyny.

Launch ze wsparciem

Wejście w nowy segment zostanie wsparte kampanią, produkty będą również wsparte wizerunkiem ambasadora lub ambasadorki marki - z informacją na ten temat producent wstrzymuje się do jutra. Za kreację działań odpowiada Lowe Warsaw, za reżyserię spotu - Toby De, za produkcję - Lemon, za kreację nowych opakowań - Art & Craft. Media na potrzeby działań kupuje MediaCom. Kampania będzie miała swoje odsłony w telewizji, prasie, mediach społecznościowych, internecie, a także w postaci materiałów POS.
Firma tłumaczy decyzję o wejściu w segment potrzebami konsumentów. Badania, które wykonał Herbapol, pokazały, że coraz częściej chcemy wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nas produkty żywnościowe. Coraz częściej również sami gotujemy i czytamy listy składników, by podejmować świadome wybory przy półce sklepowej. Decyzja Herbapolu o zastosowaniu konkretnych odmian i typów owoców mają być odpowiedzią na obowiązujące trendy kulturowe.
Oferta produktów składać się będzie z czterech dżemów klasycznych, niskosłodzonych o smakach: Wiśnia Nadwiślanka, Truskawka z Lubelszczyzny, Czarna Porzeczka z okolic Nałęczowa oraz Malina odmiany Polka, oferowanych w słoikach o pojemności 280 g.
W marcu 2015 r. firma zapowiada wejście w kolejny segment, ale podkreśla również, że nowości będą dla konsumentów niespodzianką, a w pracach przygotowawczych znaczący udział ma kucharz - celebryta Tomasz Jakubiak. Herbapol na razie nie zdradza szczegółów.
Do ostatniej chwili firma trzymała w tajemnicy informację o tym, że twarzą kampanii produktów dżemowych zostaje Tomasz Jakubiak. Prowadzący m.in. program "Jakubiak lokalnie" w Kuchnia+ kucharz wcześniej związany był z telewizją śniadaniową, występował m.in. w programie "Dzień Dobry TVN” w stacji TVN oraz gościnnie w programie "Pytanie na śniadanie” w TVP2. Niejednokrotnie prowadził również audycje radiowe w Antyradiu i Programie 4 Polskiego Radia, a także pisał felietony kulinarne do magazynu "Moje Gotowanie”. W programie "Jakubiak lokalnie” Tomasz Jakubiak przekonuje do korzystania z rodzimych, regionalnych produktów, a także odwiedza polskich rolników i hodowców. Jest jednym z niewielu kucharzy w Polsce, którzy promują polską kuchnię i polskich producentów. Dzisiaj ten program kulinarny ma największą oglądalność w telewizji Kuchnia+. Jakubiak jest lubiany przez publiczność głównie ze względu na swoją naturalność i luz, z którym mówi o walorach przeróżnych produktów. Naturalny, swobodny i wyjątkowo sympatyczny sprawia wrażenie bardziej "chłopaka z sąsiedztwa”, choć bez wątpienia imponuje wiedzą i umiejętnościami kulinarnymi.

Cel - 30 proc. rynku

W tym miesiącu Roman Górny poinformował dziennik "Rzeczpospolita”, że Herbapol Lublin chce rozwijać się na rynku spożywczym także przez dokonanie akwizycji. Możliwe, że dzięki niej w przyszłym roku udałoby się spółce uzyskać 100 mln zł dodatkowych przychodów. Jak donosi medium, spółka chce także kontrolować 20 proc. polskiego rynku produktów dżemowych w najbliższych 5 latach, a już w przyszłym roku wygenerować w tym segmencie 10-15 mln zł dodatkowych przychodów. Spółka spodziewa się także wzrostu całego segmentu o ok. 30 proc. w ciągu 5 lat. Miałoby to dać Herbapolowi 2. miejsce na rynku, którego wartość przekracza 370 mln zł. Na miejscu lidera rynku znajduje się obecnie Agros Nova z marką Łowicz, do którego należy 44 proc. rynku. Bydgoski Stovit z kolei ma 7 proc. udziału w kategorii produktów dżemowych. "Rzeczpospolita" poinformowała również, że Herbapol Lublin jest czołowym producentem herbat smakowych oraz syropów owocowych. W 2013 r. przychody spółki wyniosły 281,7 mln zł. Z tego 180 mln zł pochodziło z jej części spożywczej, a reszta z produktów farmaceutycznych.


Katarzyna Woźniak 381 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.