Zmiana w Orange

Initiative pokonał MEC w finale przetargu mediowego Orange. Rozpoczęły się kolejne konkursy na planowanie i zakup mediów. Oferty sprawdzają m.in. Liberty Ubezpieczenia i BNP Paribas.

Orange Polska wybrał dom mediowy Initiative Media w konkursie na planowanie i zakup mediów. W ostatnim etapie przetargu wzięły udział MEC i Initiative Media. Przypomnijmy, że początkowo do konkursu zaproszono także ZOG, OMD i Havas Media. MEC jest obecną agencją marketera. Natomiast z Initiative firma współpracowała kilka lat temu. Od stycznia do października br. Orange wydał na reklamę 484,5 mln zł, wynika z danych Kantar Media. W analogicznym okresie ub.r. było to 531,2 mln zł.

Havas Media i Initiative mają przed sobą jeszcze ważne konkursy w końcówce tego roku, choć rozstrzygnięć prawdopodobnie można spodziewać się dopiero w pierwszych miesiącach 2015 r. Havasowy dom musi bronić obsługi Liberty Ubezpieczenia. Marketer nie chciał podawać listy zaproszonych agencji. Poza Havas Media dla tego klienta pracuje jeszcze Value Media (GroupOne). Być może już w styczniu będziemy informować o losach tego budżetu. 

I jeszcze na dokładkę Havas Media musi prezentować się przed BNP Paribas Bank Polska – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Jak wynika z naszych doniesień, konkurs spowodowany jest połączeniem banków BNP z BGŻ – BNP mediowo obsługiwany jest właśnie przez Havas Media, BGŻ korzysta z usług Initiative. Te dwie agencje otrzymały zaproszenie do konkursu, nie udało się ustalić, jakie inne domy mediowe biorą w nim udział.
Po prezentacyjnych wycieczkach pora wysiąść na odpowiedniej stacji i zgarnąć budżet wart ok. 35 mln zł. Havas Media już wysiada na dworcu kolejowym, wygrywając przetarg na przygotowanie strategii mediowej dla PKP Intercity na pierwszą połowę 2015 r. Zwycięski dom mediowy zostanie poproszony z wolnej ręki o przygotowanie kolejnych kampanii do końca 2016 r. W tym przetargu udział brało ośmiu konkurentów: Star Media z Media Concept i Just, wybrany do współpracy Havas Media, Value Media z Equinoksem i Maxusem, ZOG, U2 Media, Mediacap z Caratem, PHD z OMD oraz Lowe Media. Z tych zespołów aż trzy nie spełniły warunków konkursu: ZOG, Mediacap z Caratem i Lowe Media.

Pod koniec roku sypnęło przetargami. Do wymienionych już trzeba dodać Valeant, Deutsche Bank i NC+. Na dniach powinno rozstrzygnąć się ING Życie.

Maciej Florek 2053 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.