Goldbach: Kupić inaczej, niż było zaplanowane

Transakcja sprzedaży Goldbach Interactive nie doszła do skutku. Ale jest pewna, dość odważna alternatywa.

Agencja Goldbach Interactive miała zostać sprzedana inwestorowi. Nic z tego nie wyszło. Zapowiedź transakcji pojawiła się we wrześniu, a finał miał nastąpić do końca tego roku. Obecny plan wygląda tak: z początkiem 2015 r. Goldbach Interactive wchodzi w struktury Goldbach Audience. Marek Parzydło, dotychczasowy dyrektor zarządzający Goldbach Interactive i jednocześnie osoba odpowiedzialna za sprzedaż agencji, odchodzi.

Jak przekazała nam Kirsten Drössel, director international affairs east Goldbach Group AG, na koniec listopada br. zespół agencji liczył zaledwie 10 osób. Sześć z nich ma otrzymać zatrudnienie w Goldbach Audience, a dla pozostałych firma zaoferuje pracę na zasadach freelance'u, a także - jak zapewnia Drössel - ewentualną pomoc w znalezieniu nowego miejsca zatrudnienia. Po zintegrowaniu zespołu na polskim rynku pozostanie wyłącznie marka Goldbach Audience.

Agencji nie udało się sprzedać. Ale po mieście krążą pewne pogłoski. Otóż wcielenie zespołu do Audience wcale nie musi być dla niego idealnym rozwiązaniem. Praca w domu sprzedaży to nieco inny świat niż dotychczas w agencji interaktywnej. Poza tym GI pracuje dla interesujących klientów i bieżące projekty muszą zostać doprowadzone do końca. W portfolio GI jest między innymi Adidas czy Bakoma. Przejęcie niewielkiej liczby pracowników i minimum tych dwóch zleceniodawców mogłoby się opłacić innej agencji. Szczególnie takiej, która nie ma jeszcze silnego, stołecznego zaplecza.

Szefostwo Goldbach Interactive w raporcie MMP "Agencje Interaktywne 2014" deklarowało prawie 5 mln zł przychodu. W 2013 r. agencja zrealizowała m.in. kampanie "All in for my girls" dla Adidasa, a dla Bakomy przygotowała pełną strategię socialmediową w ramach projektu "Nieidealna". Klienci w naszym badaniu satysfakcji wystawili agencji całkiem dobre noty. Losy tego zespołu mogły potoczyć się ciekawiej, ale jeszcze nie wszystko jest przesądzone.

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.