Dwa dni i po przetargu
Czym byłby świat marketingu bez ASAP-u? Ciężko to nawet sobie wyobrazić. Polska Organizacja Turystyczna ostatnim konkursem na social media wyznaczyła nowy standard przygotowania się do postępowania przetargowego.
- Konkurs został ogłoszony w związku z pilną potrzebą, która także determinowała ramy czasowe. Z liczby ofert, które napłynęły, wynika, że czas nie był elementem zaporowym. Sześć ofert świadczy o zachowaniu konkurencyjności, a także proporcji czasu do wymagań dotyczących zawartości oferty - przekazała nam Katarzyna Draba, rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT ustalił trzy kryteria oceny: ocena jakości umiejętności przygotowania treści oraz płynności poruszania się po kanałach społecznościowych (60 pkt), wykształcenie wyższe o kierunku PR lub polonistyka (10 pkt) i cena (30 pkt). W przetargu mogli startować freelancerzy lub agencje, o ile zdecydowałby się na skierowanie do projektu osoby spełniającej kryteria POT.
Do konkursu zgłosiły się: Karolina Cygańska-Szymczak, PRownia-Sztuka Relacji, Leaf Creative Karolina Podsiedlik, Jakub Romańczuk Let's Enjoy, agencja marketingowa PoorNoMore i Mastermind Media. Wygrała oferta Karoliny Cygańskiej-Szymczak, która otrzymała 83,04 pkt, pokonując PRownia-Sztuka Relacji (80 pkt). Cena oferty Cygańskiej Szymczak wyniosła 84,2 tys. zł, PRowni – 59 tys. zł.
Ponadto na spotkanie weryfikujące została zaproszona pani Joanna Harasymów-Romańczuk z firmy Jakub Romańczuk Let's Enjoy, jednak do spotkania nie doszło z powodów zdrowotnych. Pozostałe oferty zostały odrzucone jako niezgodne z treścią ogłoszenia.
Wypowiedź rzeczniczki POT sugeruje, że konkurs zostały przeprowadzony w standardowy sposób i liczba oferentów satysfakcjonowała organizację. Z sześciu zgłaszających się tylko dwoje przeszło do merytorycznej oceny. Być może pozostali mieli jednak za mało czasu na rzetelne przygotowanie się do walki o ten budżet? Dwudniowe przetargi nie są i nie powinny nigdy być branżową normą.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.