DDB zmienia Warszawę na Tribal

- Jest dziś jasne, że skuteczna komunikacja musi być spójna w różnorodności. Działania marki powinny się nawzajem wzmacniać i napędzać. Klienci potrzebują jednego partnera, z którym mogą zaplanować i wdrożyć spójną strategię komunikacji - mówi Szymon Gutkowski, managing director DDB & Tribal.

Zarząd Grupy CP DDB uznał, że zostały spełnione wszystkie warunki umożliwiające połączenie DDB Warszawa z Tribal DDB. Agencja od teraz na polskim rynku będzie funkcjonowała pod nazwą DDB &Tribal. Grupą zarządzają partnerzy Paweł Kastory, CEO Grupy CP DDB, Marcin Mroszczak, creative chairman Grupy CP DDB, oraz Szymon Gutkowski obejmujący stanowisko managing directora DDB & Tribal.

W nowym DDB powołany został dział brand innovation, którego szefem został Jakub Eichelberger, brand innovation director DDB & Tribal. Nowy dział ma łączyć kompetencje z obszaru UX i creative technology oraz pełnić funkcję komórki new business dla całej połączonej agencji. Jakubowi Eichelbergerowi podlega również zespół DDB Socials dbający o społecznościowy potencjał kampanii tworzonych przez agencję oraz prowadzący profile marek w social mediach.

Zarządzający

Nowa połączona agencja liczy teraz ponad 160 osób (120 pracowników z dotychczasowych struktur DDB Warszawa i 40 osób z Tribal DDB). Zuzanna Warowna-Toruńska obejmuje w niej stanowisko chief operating officera DDB & Tribal i odpowiada za wszystkich klientów grupy oraz wszystkie procesy organizacyjne przy wsparciu dziewięciu szefów zespołów. Na czele zintegrowanego działu strategii jako acting strategy director DDB & Tribal pozostaje Joanna Karwowska-Koza. Dyrektor działu strategii Aleksandra Jurkiewicz przebywa na urlopie macierzyńskim. Szefami kreacji jako executive creative directors DDB & Tribal zostają Maciej Waligóra i Zuzanna Duchniewska-Sobczak, dotychczasowi szefowie kreacji DDB Warszawa. Będą oni zarządzać ponad 50-osobowym zespołem wraz z pięcioma dyrektorami: Maciejem Twardowskim, creative directorem, Filipem Berendtem, digital creative directorem, Tytusem Klepaczem, digital creative directorem, Magdaleną Drozdowską, deputy creative directorem, oraz Mateuszem Książkiem, deputy creative directorem. Za PR i HR agencji odpowiada nadal Urszula Lisiecka, people & PR director DDB & Tribal, która w tym obszarze odpowiada również za spółkę Gutenberg Networks z Grupy CP DDB.

Dotychczasowy szef Tribala odchodzi 

Michał Rutkowski, dotychczasowy managing director Tribal DDB, przechodzi do Grupy naTemat, gdzie obejmie funkcję zastępcy dyrektora zarządzającego. Z DDB był związany przez ostatnich osiem lat. Wcześniej przez półtora roku był marketing directorem dziennika "Nowy Dzień” (Agora). Swoją przygodę z DDB zaczął jednak jeszcze 1997 r i do 2005 r. pracował w DDB Warszawa, kolejno jako planner, senior planner i planning group director. Zaczynał karierę jako research manager w firmie badawczej IQS.

W ostatnim półroczu Grupa naTemat powołała cztery serwisy tematyczne: Mamadu.pl dla rodziców, satyryczny ASZdziennik.pl, INNPoland.pl o innowacjach w gospodarce i nauce oraz Władcy Sieci o blogerach i youtuberach. Prezesem spółek w Grupie naTemat jest Tomasz Machała, a ich współwłaścicielem Tomasz Lis.

Katarzyna Kacprzak 321 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.