Media sprawdzają media

TVP zakończyła przetarg na planowanie i zakup mediów. Drugi etap podobnego konkursu zaczął się w NC+, ZOG nadal może obronić obsługę tego klienta.

Na początku roku w przetargach chodzi o media dla mediów. W ostatnim czasie konkurs na planowanie i zakup zakończyła Telewizja Polska. Publiczny nadawca do obsługi budżetu szacowanego na ponad 12 mln zł na kolejne 15 miesięcy wybrał dom mediowy Maxus z GroupM. Wynik tego przetargu oznacza koniec ubiegłorocznej współpracy z Value Media, które w konsorcjum z Equinoksem odpowiadały za planowanie kampanii TVP. Value Media złożyło ofertę w tym konkursie. Poza domem mediowym z GroupOne do przetargu zgłosiły również Carat Polska i Lowe Media. Oferta Carata została wykluczona z postępowania.

Nadal trwa przetarg na obsługę mediową NC+. Po pierwszym etapie, w którym nie wiemy, ile agencji zostało zaproszonych do prezentacji, pozostały już tylko dwie: ZenithOptimedia Group (obecny dom mediowy klienta)  oraz Havas Media. Jak poinformowała platforma NC+, konkurs potrwa jeszcze kilka najbliższych tygodni. 

Przypomnijmy również, że NC+ w dalszym ciągu nie może się zdecydować na dostawcę strategii i kreacji. Z naszych ustaleń wynika, że w przetargu na wybór agencji reklamowej pozostały już trzy firmy: Havas Worldwide Warsaw, Isobar Poland oraz broniąca budżetu agencja Saatchi & Saatchi.

Pozostałe zwycięstwa, przegrane i brak chęci

Maxus w tym roku nie wygrał wyłącznie budżetu TVP. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, sieć sklepów Kaufland ponownie wybrała ten dom mediowy do współpracy. Przedstawiciele Kauflanda przekazali nam... brak komentarza. Kilkakrotnie. Jak wynika z naszych podliczeń, będzie to czwarty rok planningu i buyingu mediów dla tej sieci przez Maxusa.

Także firma Lindt & Sprüngli Poland rozstrzygnęła przetarg na obsługę budżetu mediowego. Zwycięzcą został dom mediowy Starcom z grupy Starcom MediaVest. Starcom zajmie się strategią komunikacji oraz planowaniem i zakupem mediów dla wszystkich produktów należących do Lindt & Sprüngli obecnych na polskim rynku. Wybór Starcomu poprzedzony został kilkuetapowym przetargiem, w którego ostatnim etapie brał udział również Maxus, dom mediowy dotychczas obsługujący Lindt & Sprüngli.

Koordynacją procedur przetargowych Lindta zajmowała się firma audytorska Media Strategy. Ta sama, która sprawdzała poprawność niedawno rozstrzygniętego konkursu firmy Agata Meble. Dla tego klienta pracować będzie Vizeum z Dentsu Aegis Network. Do przetargu nie stawił się Havas Media ze względu na brak chęci kontynuacji współpracy z firmą Agata Meble.

Maciej Florek 2064 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.