Microsoft kusi reklamodawców

Technologiczny gigant mocniej wspiera swoje usługi reklamowe m.in. w Skypie, MSN, Outlooku i Windows Phone. W Agorze będącej brokerem Microsoftu powstał specjalny team sprzedażowy.

Microsoft w Polsce stawia na reklamy w MSN, Skypie, Outlooku i Windows Phone. W porównaniu z innymi firmami technologicznymi, jak Google czy Facebook, Microsoft, jeżeli chodzi o usługi dla reklamodawców, nie był bardzo aktywny w Polsce. Firma twierdzi jednak, że jej produkty reklamowe już obecnie mogą zapewnić zasięg 40 proc. populacji w Polsce.

Chodzi przede wszystkim o bardzo popularny na naszym rynku komunikator Skype, portal MSN, system dla smartfonów Windows Phone (w Polsce ma stosunkowo dobre udziały) oraz serwis pocztowy Outlook. Reklamodawcy mają także dostęp do usług w ekosystemie konsoli Xbox. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, użytkownicy w usługach Microsoftu są identyfikowani za pomocą indywidualnych loginów, a nie cookies. 

Według Megapanelu PBI/Gemius portal MSN w grudniu 2014 r. miał 1 555 961 RU i 7,2 proc. zasięgu. Z kolei dane Microsoft mówią, że Skype miał w grudniu 6 400 000 użytkowników, w tym 34 proc. korzystało z serwisu za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Na serwisie Outlook jest 919 754 aktywnych kont w Polsce.

Wyłącznym partnerem Microsoftu w sprzedaży usług reklamowych jest Agora. W ramach tej firmy został właśnie wydzielony odrębny team sprzedażowy dla Microsoftu, a Polskę po raz pierwszy odwiedził niedawno Axel Steinman, VP emerging markets w Microsoft Advertising, komórce Microsoftu odpowiedzialnej za ofertę dla reklamodawców. 

Na świecie największe przychody reklamowe Microsoft czerpie z wyszukiwarki Bing, ale w Polsce nie świadczy na razie w niej usług reklamowych. Nie oznacza to, że Bing nie jest u nas rozwijany. Jego funkcjonalność jest dla polskich użytkowników wciąż poszerzana i obecnie dostępny jest on na wielu platformach, nie tylko Microsoftu, ale także iOS i Android.

Jeżeli chodzi o reklamę display w skali globalnej, największe przychody dla Microsoftu generują serwisy MSN, Outlook i Skype. 

Microsoft zapowiada w Polsce wsparcie promocyjne swoich produktów adresowane do konsumentów, ale podstawą akwizycji nowych użytkowników będzie Skype. Jego użytkownikom będą proponowane kolejne usługi.

 

Tomasz Wygnański 686 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.