Costa chce dodać kawiarniom lekkości

Sieć zarządzana przez CHI Polska rozpoczęła wiosenne działania marketingowe i poszerza menu o produkty dietetyczne - mleko bez laktozy i produkty bezglutenowe. Trwa rebranding sieci Coffeeheaven.

Costa Coffee (CHI Polska) rozpoczęła wiosenną kampanię marketingową. Zaprasza w niej do zatrzymania się w biegu i oferuje kawowe nowości. W menu pojawiły się również propozycje dla trzymających dietę: oprócz produktów w wersji light sieć proponuje mleko bez laktozy i ciasto bezglutenowe. Zapewnia, że jako pierwsza sieć kawiarni taką ofertę zaproponowała konsumentom, to będzie jej wyróżnikiem. 

Lekko, czyli jak?


Costa nad swoim nowym menu pracowała od wielu miesięcy. 20 marca zaprezentowała wiele nowości w menu opartych na koncepcie lekkości pojmowanej trojako: w kontekście niskokaloryczności, lekkostrawności i łagodności formy.
Poprzez "lekkość samopoczucia” sieć rozumie możliwość przygotowania kawy na bazie mleka bez laktozy i zapewnia, że jest pierwszą sieciową kawiarnią, która takie rozwiązanie zaproponowała klientowi. Znajdzie się również coś dla konsumentów, którzy z powodu celiakii albo z dietetycznego wyboru pożegnali się z glutenem - bezglutenowe ciasto czekoladowe sieć proponuje w wersji zarówno na ciepło, jak i na zimno. W poprzednich sezonach dużą popularnością cieszyły się pozycje w menu typu light. Dlatego w tegorocznej kampanii wiosennej status "gwiazdy” zdobyła kawa Viva Vanilla (35 kalorii na 100 ml) z posypką z liofilizowanych truskawek. Kawa będzie dostępna w wersji na ciepło i zimno. Do pary sieć proponuje sernik light na zimno z porzeczkami i malinami.

Lekka kampania
Sieć Costa Coffee koncentruje działalność w największych polskich miastach, przy najważniejszych ciągach komunikacyjnych i w galeriach handlowych. Najbardziej rozpoznawalna jest w Mazowieckiem i Łódzkiem, dlatego właśnie w tych obszarach najsilniej koncentrują się działania reklamowe w prasie. Główne hasło kampanii to "Zatrzymaj się na lekką chwilę" i ma być nawiązaniem do chwili przyjemności w postaci zatrzymania się w kawiarni albo zrobienia sobie chwili przerwy w biegu do kolejnych zadań. Działania reklamowe prowadzone są w prasie, radiu, w OOH, a także na nośnikach digitalowych. Spoty emitowane będą na antenach ogólnopolskich stacji, m.in. Tok FM, Chilli Zet, Antyradio, Kolor, RMF Maxxx i w stacjach z pakietu Time Warszawa. W ramach kampanii OOH wykorzystano klasyczne formaty, jak i siatki wielkoformatowe, reklamy geotargetowane wyświetlane w tramwajach, a także popularne Infoscreeny w warszawskim metrze. Reklama prasowa pojawi się na łamach miesięczników lifestyle'owych, m.in. "Elle", "Glamour", tytułów informacyjnych, m.in. Metro, a także lokalnych (mazowieckich i łódzkich) dodatków do "Gazety Wyborczej" - "Co Jest Grane". Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom. Kreacje przygotowała agencja reklamowa San Markos. Za działania komunikacyjne odpowiada firma BrandLab.  


Costa rośnie w siłę


Od ponad roku w sieci Costa trwają rozległe działania rebrandingowe, sieć intensyfikuje działania i poszerza obszary działalności. CHI Polska zarządza obecnie siecią 108 kawiarni w 18 miastach Polski oraz siecią 171 maszyn vendingowych Costa Express. Sieć od ponad roku przeprowadza rebranding, który jest konsekwencją połączenia z siecią Coffeeheaven. Rebranding kawiarni został zakończony w Warszawie i Łodzi. Ponadto w Warszawie otwarto w lutym jeszcze dwa kolejne lokale Costa Coffee - tym samym obecnie wszystkie 59 kawiarni w tych miastach (52 w Warszawie i 7 w Łodzi) funkcjonuje już pod marką Costa Coffee. Obecnie trwa rebranding we Wrocławiu. W tym mieście otwarta została ostatnio również nowa kawiarnia Costa Coffee - w połowie maja wszystkie 11 kawiarni we Wrocławiu będzie już funkcjonować pod marką Costa Coffee. Niebawem rozpoczną się również zmiany w Krakowie (8 kawiarni) i Trójmieście (8 kawiarni). Wraz z zakończeniem rebrandingu w tych miastach sfinalizowane zostanie jednocześnie ok. 80 proc. procesu - nastąpi to latem 2015 r. Cały proces rebrandingu ma zakończyć się na przełomie października i listopada 2015 r.
W tym roku finansowym (marzec 2015 - luty 2016) CHI Polska ma w planach otwarcie 6-7 nowych lokali i postawienie 50 maszyn vendingowych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, firma zamknie rok finansowy 2015 r., zarządzając siecią ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express.
Polska jest obecnie jednym z największych rynków, na których działa sieć. W Wielkiej Brytanii ma 1800 kawiarni, w Chinach - 340 (rynek azjatycki intensywnie się rozwija, wzrasta również zapotrzebowanie na kawę jako kulturową nowość). Na trzecim miejscu są Indie, w których Costa ma 110 kawiarni, ale po piętach depcze jej Polska ze 108 kawiarniami. Costa ma ambitne plany rozwoju na świecie - środki przeznaczone na inwestycje są dwukrotnie większe niż zeszłoroczne i wynoszą ponad 700 mln funtów brytyjskich. W tym roku otwartych zostanie ok. 230 nowych kawiarni, w tym 180 na terenie Wielkiej Brytanii i 50 w pozostałych państwach. W planach jest też uruchomienie ok. 800 maszyn vendingowych Costa Express. Dzięki temu ich całkowita liczba ma wynieść wyniesie 4300 sztuk na świecie.

Katarzyna Woźniak 383 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.