Piwne przesilenie

Zbliża się sezon ogródkowy, więc nie dziwi fakt, że marki piwne odświeżają budżety kreatywne.

W jednym z najgorętszych przetargów Grupa Żywiec wybrała trzy agencje, które będą walczyć o budżet kreatywny marki Żywiec. Na short-liście znalazły się: Lvov, Just oraz Ogilvy & Mather - wynika z naszych informacji. Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec, potwierdza wybranie short-listy przez marketera, ale nie podaje nazw agencji. Co ciekawe, z udziału w przetargu zrezygnowała DDB & Tribal, chociaż została zaproszona. DDB & Tribal obsługuje Żywca od połowy 2012 r., marka po wieloetapowych kampaniach autorstwa tej agencji znacznie poprawiła swoją pozycję na rynku. Umowa DDB & Tribal z Grupą Żywiec trwała do końca stycznia. Agencja, niestety, nie poinformowała, dlaczego zrezygnowała z udziału w przetargu.

Z końcem marca agencja PZL wygrała przetarg na obsługę marki Książęce. To już trzecia, po Żubrze i Redd's, marka KP, której obsługę agencja pozyskała po oddzieleniu się od grupy Publicis. W trwającym od grudnia konkursie ofert brały udział cztery agencje, których nazw nie podano. Agencja będzie tworzyć strategię komunikacji Książęcego oraz kreacje ATL. Umowa z S4, która do tej pory była odpowiedzialna za działania dla Książęcego, wygasa z końcem marca. Nowo wybrany PZL rozpoczyna już prace nad produkcją kampanii.

Niemały sukces osiągnęła też agencja Lubię To - Linked by Isobar (Dentsu Aegis Network Polska), która wygrała przetarg na obsługę interaktywną marek Grolsch i Pilsner Urquell (Kompania Piwowarska). W konkursie poza Lubię To udział brały również agencje Data Solutions i G7. Zwycięstwo Lubię To oznacza poszerzenie zakresu współpracy z KP - agencja obecnie pracuje aż dla 10 brandów: Książęce, Redd's, Lech Premium, Lech Ice, Lech Free, Dębowe, Wojak, Beerlovers, Pilsner Urquell i Grolsch.

To nie koniec wieści z Kompanii. Poza przetargami, które dotyczyły wspomnianych marek, KP postanowiła uporządkować również podwórko BTL-owe i wybrała 11 agencji "rekomendowanych i preferowanych". Agencje otrzymały trzy zadania do wykonania oraz obszerny formularz związany z kosztami. Proces ten wyłonił listę dostawców usług BTL, którzy będą zapraszani przez Kompanię Piwowarską już do przetargów na konkretne projekty. Proces był kilkuetapowy, Kompania Piwowarska rozpoczęła go w grudniu 2014 r. od zapytania agencji o przedmiot ich działalności, portfolio, koszty i zespoły. Następnie do 20 agencji zostało skierowane właściwe zapytanie ofertowe. Wybrane zostały: Afekt, Aspe, Chapter 1, Data Solutions, InDreams, Interactive Systems, IQ Marketing, Nairobia, Savoir, The Production oraz X Concept.

Czekamy z niecierpliwością na pierwsze piwne kampanie w tym sezonie, szczególnie chyba interesuje wszystkich realizacja, jaką przygotuje Saatchi & Saatchi dla marki Tyskie. Przetarg na obsługę tego brandu z portfolio - jakże by inaczej - Kompanii Piwowarskiej został zakończony jeszcze we wrześniu ubiegłego roku. Do tej pory brak śladu działania agencji dla marki. Co więcej, producent właśnie szykuje kampanię reklamową mającą wesprzeć debiut nowego wariantu Tyskiego Radler, a za koncept kreatywny odpowiada agencja Young & Rubicam.

Katarzyna Kacprzak 311 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.