Lista Robinsona 2.0

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB wprowadza samoregulację, która ma chronić nie tylko osoby, które nie chcą dostawać korespondencji reklamowej pocztą, ale także przez telefon i e-mail.

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB stworzyło pierwszą Listę Robinsona dla rynku polskiego już w 1996 r., ale wówczas dotyczyła ona jedynie korespondencji pocztowej. Teraz konsument, który nie życzy sobie otrzymywać niezamówionej, adresowanej do niego informacji reklamowej także przez telefon i e-mail, może zgłosić swój udział w nowym Programie Listy Robinsonów.

Na listę wpisuje się przez zarejestrowanie swoich danych za pomocą formularza internetowego, telefonu, SMS oraz zwykłego listu pocztowego. Dane, które konsument może zastrzec, to numer telefonu, adres poczty elektronicznej i adres pocztowy. Członkowie SMB oraz inne firmy, które są sygnatariuszami programu, od tego momentu nie mogą kierować do zarejestrowanych na liście osób komunikacji promocyjnej. Firm obecnie korzystających z listy jest ponad 60, są to m.in. duże call center. Lista nie gwarantuje jednak, że komunikacji nie będą wysyłać inne podmioty.

Fakt zarejestrowania się na Liście Robinsonów unieważnia wcześniej udzielone zgody, przed datą rejestracji na Liście Robinsonów, na otrzymywanie informacji handlowej konkretnym podmiotom. Użytkownik może jednak po rejestracji na liście udzielić zgody poszczególnym, konkretnym firmom na otrzymywanie informacji handlowej.

Przy tym projekcie SMB współpracuje z Wierzbowski Eversheds (partner prawny) i Telebot (partner technologiczny). Przedsięwzięcie jest wspierane przez UOKiK oraz GIODO. 

Tomasz Wygnański 674 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.