Cieszą się zwycięzcy

Przetargi mediowe rozstrzygnęli m.in. Wonga.com, Bakalland z Delectą, Lidl i BGŻ. Trwa interesujący konkurs na obsługę TVN.

Ostatni miesiąc przyniósł powiew przetargowej świeżości. Rozstrzygnęły się konkursy, na których wyniki z pewnością czekał SMG (Starcom MediaVest Group). SMG pod koniec marca zgarnęło budżet Wonga.com, który do tej pory był  obsługiwany był przez Easymedia. Oficjalnej informacji w tej sprawie nadal nie dostaliśmy, jednak znając procedury klienta, nie nastawiamy się na jakikolwiek statement. Ze strony SMG mediową obsługą Wonga.com ma się zająć Starcom. Na short-liście tego przetargu, poza zwycięzcą i broniącym się, udział brał jeszcze Havas Media.

Również Firmy Bakalland SA i Delecta SA rozstrzygnęły przetarg na obsługę skonsolidowanego budżetu mediowego. Zwycięzcą przetargu jest ponownie SMG, a planowaniem i zakupem wszystkich mediów zajmie się także Starcom, który od wielu lat obsługuje w zakresie strategii komunikacji marki z portfolio spółki Delecta SA. Przetarg rozpoczął się jesienią ub.r. i konkurowało w nim kilka liczących się na rynku polskim domów mediowych, jednak ich nazw nie ujawniono. Wartość budżetu, którego dotyczył przetarg, także nie została ujawniona. Pierwsze kampanie dla marek Bakalland Starcom zacznie realizować w drugiej połowie 2015 r.

Na rozstrzygnięcie konkursu mediowego zdecydowała się także sieć sklepów Lidl Polska. Konkurs wygrał MediaCom Warszawa. Współpraca domu mediowego z nowym klientem rozpocznie się od maja br. Poza MediaComem w postępowaniu przetargowym brały też udział Havas Media, który bronił budżetu marketera, oraz PHD i Universal McCann. Przetarg obejmował dwie fazy: strategiczną i kosztową. Wybór domu mediowego koordynowała firma audytorska Stars. Przetarg ten rozpoczął się na początku tego roku. Według Kantar Media wydatki cennikowe Lidla za ubiegły rok wyniosły ok. 500 mln zł.

Po wygraniu Lidla MediaCom został wezwany do obrony budżetu TVN. Domy mediowe, które zostały zaproszone do tego konkursu, to: Carat Polska, Havas Media, MediaCom Warszawa, OMD i Starcom (SMG). Wszystkie agencje potwierdziły chęć udziału w przetargu. Konkurs ma zostać rozstrzygnięty do 6 maja br. Konkurs ofert ma na celu wyłonienie domu mediowego, który zajmie się obsługą Grupy TVN w zakresie planowania i zakupu mediów. Budżet, który jest przedmiotem przetargu, nie został ujawniony. Od połowy 2013 r. budżet mediowy TVN obsługiwany był przez MediaCom Warszawa, wcześniej od połowy 2006 r. nadawca ten był klientem Starcomu. 

Z ciekawszych finałów należy wspomnieć o wyniku przetargu na planowanie i zakup mediów dla konsolidujących się banków BGŻ i BNP Paribas. Konkurs wygrał dom mediowy Havas Media, dotychczas pracujący dla BNP. Przypomnijmy, że w przetargu poza Havas Media startowały również: Initiative (obsługiwał BGŻ), OMD i ZOG. Nasze informacje po kilku dniach od wysłania pytań oficjalnie potwierdziło biuro prasowe BGŻ.

Maciej Florek 2077 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.