OOH ma się dobrze

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) publikuje wyniki finansowe za I kwartał 2015 r.

Branża OOH rozpoczyna kolejny rok, potwierdzając swoją stabilność, a biorąc pod uwagę zmniejszającą się od kilku lat liczbę powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy, także zdolność poprawy jakości sprzedaży. – To już trzeci rok, w którym wielkość sprzedaży pozostaje na podobnym poziomie. W dużej mierze zawdzięczamy ten fakt dobrym relacjom z reklamą wykorzystującą urządzenia mobilne. Stosunkowo szybko dostosowujemy się do zmieniającej się rzeczywistości – twierdzi Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Wynik pierwszego kwartału jest pozytywny mimo piętrzących się trudności formalnoprawnych w zakresie funkcjonowania nośników reklamy – dodaje.

Według danych o wszystkich przychodach ze sprzedaży na rynku out-of-home firm raportujących do IGRZ wielkość sprzedaży OOH w I kwartale 2015 r. wyniosła 94,16 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 3,5 proc.

W roku 2015 raport o wielkości sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej dotyczy trzech firm: AMS SA, Business Consulting oraz Clear Channel Poland (ta ostatnia zajmuje się tą forma reklamy od początku tego roku). Wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej wyniosła w I kwartale 2015 r. 3,58 mln zł i stanowiła w tym okresie 3,8 proc. ogółu sprzedaży OOH.

Ekspozycja informacji i reklamy w przestrzeni publicznej jest nadal istotna dla głównych klientów branży OOH. W pierwszym kwartale bieżącego roku w czołówce sektorów znajdowały się: „sprzedaż”, „telekomunikacja”, „rozrywka/kultura”, „żywność” oraz „motoryzacja/transport” (na piątym miejscu  wspólnie z sektorami: „finanse/marketing” i „usługi”). – Sądzimy, że w najbliższych pięciu latach reklama OOH stanie się bardziej dostępna i atrakcyjna dla tych sektorów, które obecnie koncentrują się prawie wyłącznie na reklamie w rozgłośniach telewizyjnych. Telewizja w „dzisiejszej postaci” staje się powoli przeżytkiem. Wymaga nowych koncepcji, wdrażania nowoczesnych technologii i umożliwiania ewentualnym użytkownikom bezpośredniego kontaktu w każdym miejscu i sytuacji. Co najważniejsze: bezpłatnego kontaktu! Tylko wówczas będzie w stanie zawalczyć o utrzymaniem wysokiej pozycji na rynku reklamowym. W OOH na świecie proces takiej zmiany już się dzieje – komentuje Kaczoń.

Nadal obiecujący koniec roku

– Jestem rozczarowany brakiem przemyślanej aktywności komitetów wyborczych kandydatów na Prezydenta RP. Tak dalece nieprofesjonalnych kampanii nie widziałem od początku wolnej Polski. Żałuję, albowiem zakres wykorzystania reklamy OOH jest na miesiąc przed terminem pierwszej tury wyborów niewielki. Spodziewam się, że inna sytuacja będzie przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi. Większe zaangażowanie w promocję kandydatów na posłów i senatorów sprzyjać będzie lepszemu wykorzystaniu potencjału OOH. Z tej perspektywy, ale nie tylko, patrzę optymistycznie na wynik branży na koniec tego roku – podsumowuje Kaczoń.

(na podstawie: IGRZ/Raport o sprzedaży OOH 1Q 2015/kwiecień 2015)

 

Katarzyna Kacprzak 311 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.