OOH ma się dobrze
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) publikuje wyniki finansowe za I kwartał 2015 r.
Według danych o wszystkich przychodach ze sprzedaży na rynku out-of-home firm raportujących do IGRZ wielkość sprzedaży OOH w I kwartale 2015 r. wyniosła 94,16 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 3,5 proc.
W roku 2015 raport o wielkości sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej dotyczy trzech firm: AMS SA, Business Consulting oraz Clear Channel Poland (ta ostatnia zajmuje się tą forma reklamy od początku tego roku). Wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej wyniosła w I kwartale 2015 r. 3,58 mln zł i stanowiła w tym okresie 3,8 proc. ogółu sprzedaży OOH.
Ekspozycja informacji i reklamy w przestrzeni publicznej jest nadal istotna dla głównych klientów branży OOH. W pierwszym kwartale bieżącego roku w czołówce sektorów znajdowały się: „sprzedaż”, „telekomunikacja”, „rozrywka/kultura”, „żywność” oraz „motoryzacja/transport” (na piątym miejscu wspólnie z sektorami: „finanse/marketing” i „usługi”). – Sądzimy, że w najbliższych pięciu latach reklama OOH stanie się bardziej dostępna i atrakcyjna dla tych sektorów, które obecnie koncentrują się prawie wyłącznie na reklamie w rozgłośniach telewizyjnych. Telewizja w „dzisiejszej postaci” staje się powoli przeżytkiem. Wymaga nowych koncepcji, wdrażania nowoczesnych technologii i umożliwiania ewentualnym użytkownikom bezpośredniego kontaktu w każdym miejscu i sytuacji. Co najważniejsze: bezpłatnego kontaktu! Tylko wówczas będzie w stanie zawalczyć o utrzymaniem wysokiej pozycji na rynku reklamowym. W OOH na świecie proces takiej zmiany już się dzieje – komentuje Kaczoń.
Nadal obiecujący koniec roku
(na podstawie: IGRZ/Raport o sprzedaży OOH 1Q 2015/kwiecień 2015)
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.