Unilever powraca z zapachowym misiem

Po wielkim powrocie piwa EB przyszedł czas na jeszcze jedną markę, która Polakom kojarzy się nostalgicznie - płyn do płukania Coccolino wraca na sklepowe półki po 15 latach nieobecności.



Marka Unilevera, która zniknęła z rynku w 2000 r., powraca po piętnastu latach. Brand hero – miękki miś, który przy każdym ruchu uwalnia przyjemny zapach – powraca również. Na sile jego rozczulającego oddziaływania Unilever będzie budował platformę komunikacyjną.
Wielki comeback pachnącej marki związany jest z chęcią wykorzystania siły dobrego wspomnienia. Marketer doszedł do wniosku, że płyn do płukania tkanin z wyrazistą jak na koniec lat 90. komunikacją wyzwala w konsumentach pozytywne emocje, dlatego siłę jej oddziaływania warto wykorzystać i przekierować w stronę relaunchu marki na polski rynek. Tym razem, jako że zmiany wśród konsumentów w ciągu 15 lat zaszły poważne, marka Coccolino dzieli się na dwie linie. Linia Core, czyli podstawowa, obejmuje sześć zapachów: Sensitive, Blue Splash, Lavender, Orange RushHappy Yellow i Green Burst. Opakowanie płynu z tej linii ma wystarczyć na 57 płukań, a zapach ma się utrzymywać przez 8 tygodni. W drugiej linii, premium, marketer zaoferował trzy zapachy w innych butelkach – nieprzezroczystych, w intensywnych kolorach. Firma zapewnia, że zapachy z tej linii powstały we współpracy z ekspertami perfumiarstwa. Tutaj świeżość zapachu ma się utrzymywać do 12 tygodni. Płyn występuje w trzech wariantach: passiflora i bergamotka, gardenia i owoce leśne, orchidea i jagody. Butelki występują w dwóch wielkościach: 750 ml i 1,5 l.   
Producent podkreśla w komunikatach reklamowych znaczenie długo utrzymującego się zapachu dzięki technologii mikrokapsułek, które stopniowo mają uwalniać zapach z suchej tkaniny. Płyn ma pomagać utrzymywać świeży zapach do 12 tygodni, ułatwiać prasowanie i unikanie zagnieceń. We wstępnej prezentacji produktowej Unilever podkreśla, że kapsułki zapachowe zawarte w płynie mają polimerowe ścianki, a ich budowa przypomina soczewki kontaktowe – kiedy są mokre, są również miękkie, a kiedy suche – twarde. Mikroskopijne kapsułki z kompozycją perfum osadzają się pomiędzy włóknami. Pod wpływem dotyku, naturalnego ruchu oraz upływu czasu kapsułki otwierają się, uwalniają zapach i dostarczają długotrwałej świeżości.

Głównym planem biznesowym Unilevera wobec brandu jest stworzenie silnej marki z szeroką ofertą, odpowiadającą potrzebom różnych konsumentów – stąd decyzja o jednoczesnym wprowadzeniu dwóch linii. Za launchem stoi mocne wsparcie marketingowe – producent jest przekonany, że marka może być trwałą podporą portfolio.

Oprócz telewizji kampania reklamowa wspierająca relaunch będzie miała swoje odsłony na outdoorze w maju. Kreacja jest adaptacją konceptów globalnych, a za wszystkie kreacje lokalne odpowiada AdValue. Media kupuje PHD Media Direction.

Coccolino pojawi się na sklepowych półkach w czerwcu. Sprzedaży będzie również towarzyszyła promocja konsumencka – za zakup dwóch produktów klient otrzyma pluszowego misia.




Katarzyna Woźniak 381 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.