Jazda po budżety

Opcom utrzymał Skodę, SMG - BZ WBK, ZOG - Santandera. Żabka wybrała PZL. A PKP Intercity szuka agencji digitalowej.

Trwał i trwał. Przetarg kreatywny na Skodę (Volkswagen Group Polska). Rozpoczął się w październiku ub.r., miał zakończyć się z końcem marca, jednak finał nastąpił z końcem kwietnia. Jako pierwsi informowaliśmy nieoficjalnie o wygranej agencji Opcom, która Skodę prowadzi (marketingowo) od kwietnia 2013 r. Zakres współpracy obejmuje kreację, adaptację, realizację i ewaluację kampanii marketingowych marki w ujęciu 360 stopni, w tym wszystkich działań ATL, BTL, PR, CRM i działań interactive. Dodatkowo agencja jest odpowiedzialna za prowadzenie i rozwój projektów specjalnych marki, udział w przygotowaniu i realizacji badań, inicjowaniu obszarów badawczych i produkcję materiałów, w tym także ich adaptację na potrzeby działań dla dilerów. Umowa została podpisana na trzy lata.

Skoda pozostała w dotychczasowej agencji. Jednak na wybór innego partnera kreatywnego zdecydowała się w połowie kwietnia br. sieć sklepów Żabka. Po przetargu dla tego klienta pracować będzie PZL. W przetargu brało udział pięć agencji. Zakres współpracy obejmować będzie strategię komunikacji oraz kreację kampanii ATL. Trwają prace nad produkcją kampanii. Wcześniej obsługą Żabki zajmowała się agencja Heart & Brain.

Konkursy mediowe z ostatnich dni to triumf sieci Publicis Groupe. W grudniu ub.r. na przegląd dostawców mediowych zdecydował się Bank Zachodni WBK i jego spółka zależna - Santander Consumer Bank. Przetarg zakładał dwa scenariusze - konsolidację budżetu lub utrzymanie jego dalszego podziału. Zagrana została wersja numer dwa i w postępowaniu wyłoniono duet - obsługą BZ WBK zajmie się SMG, a konkretnie Starcom, natomiast dla Santandera pracować będzie ZenithOptimedia Group. Tym samym nie doszło do zmian w obsłudze mediowej obu marek bankowych. 

Przetargi się kończą, inne zaczynają. Pod koniec kwietnia PKP Intercity ogłosiła przetarg ograniczony na usługi marketingowe agencji interaktywnej w zakresie strategii, kreacji i DTP dla działań promocyjnych, reklamowych i informacyjnych w mediach elektronicznych. Umowa ze zwycięzcą zostanie zawarta na czas określony na 17 miesięcy. Zamawiający zaprosi do składania ofert pięciu wykonawców. Wnioski można było składać do 4 maja br. PKP Intercity nie wymagało wniesienia wadium. 

Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy m.in. wypracowania koncepcji kreatywnych, opracowania treści tekstowych, wykonanie składu komputerowego, mailingów, tworzenia stron, aplikacji do zbierania leadów, produkcji gier i aplikacji dla portali społecznościowych, tworzenia komunikatów SMS i MMS, analizy efektów komunikacji. Budżet, o który będą walczyć agencje, to 200 tys. zł netto łącznie z mediami i produkcją. Powodzenia!

Maciej Florek 2046 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.