Budżety mediowe - czeka nas wiele ważnych rozstrzygnięć

Domy mediowe walczą o utrzymanie klientów.

Trwają lub rozpoczynają się dosyć istotne konkursy na obsługę mediową. Klienci z różnych kategorii postanowili przejrzeć strategie i ceny.

Klienta z sektora FMCG broni obecnie Carat, który musi prezentować się w Arla Foods. Arla jest właścicielem takich marek jak Apetina czy Lurpak. Nie udało się nam ustalić liczby domów mediowych zaproszonych do konkursu ani ich nazw. Z naszych informacji wynika, że agencje w połowie maja otrzymały debrief mediowy. 

Klienta kosmetycznego będzie bronił MEC, do konkursu przymierza się bowiem Nivea. – Zgodnie z zasadami korporacyjnymi naszej firmy nie udzielamy informacji dotyczących planowanych przetargów – przekazała nam Joanna Cynalewska, media manager Nivei. Ostatni przegląd domów mediowych Nivea zorganizowała w 2008 r., przedłużając umowę z Mediaedge:cia, obecnie MEC. Nie udało się nam ustalić, które sieci mediowe otrzymają zaproszenie do konkursu. W 2014 r. Nivea wydała na reklamy w mediach ponad 202 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

Również Volkswagen rozpoczyna globalny przegląd agencji mediowych. Decyzja Volkswagena zapadła rok po ogłoszeniu utrzymania przez MediaCom mediowej obsługi marketera na okres trzech lat na trzydziestu światowych rynkach. W Polsce również umowa z MediaCom Warszawa podpisana jest do końca 2016 r. Dział marketingu i PR Volkswagen Group Polska nie potrafił nam jednoznacznie odpowiedzieć na nasze pytania dotyczące ewentualnych decyzji lokalnych o przeglądzie dostawców mediowych. Przedstawiciele MediaCom Warszawa nie chcieli komentować tej sprawy. Jak podaje serwis M&M Global, Volkswagen na świecie rocznie wydaje ok. 3 mld dolarów na media.

Doczekaliśmy się short-listy w przetargu TVN. Z konkursu odpadł MediaCom Warszawa, choć nie wiemy, czy agencja sama nie zrezygnowała z dalszych etapów prezentacji. Na krótkiej liście w TVN pozostały Starcom, dawny dom mediowy nadawcy, oraz PHD. Zakończenie konkursu powinno odbyć się w najbliższych dniach.

Natomiast w przetargu mediowym Grupy Vectra bierze udział sześć agencji – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Oprócz obecnie obsługującej ten budżet agencji Starcom (SMG) w konkursie udział biorą: PHD, MediaCom Warszawa, Havas Media, Vizeum i MEC. Być może Vectra wyłoniła już zwycięzcę, ale jeszcze tego nie komunikuje.

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.