VML Agencją Interaktywną Roku wg "MMP"

Redakcja "Media & Marketing Polska" uhonorowała najlepsze agencje interaktywne i marketingu zintegrowanego. Dodatkowo podczas tej samej gali grand prix Golden Arrow otrzymały agencje BBDO Warszawa, Socialyze, Starcom MediaVest Group za pracę "Dotrzymane obietnice" dla firmy Prudential.

Redakcja "Media & Marketing Polska" po raz szósty opublikowała Raport Specjalny "Agencje Interaktywne i Agencje Marketingu Zintegrowanego". W tegorocznej edycji Agencją Interaktywną Roku 2015 została VML Poland. W uzasadnieniu autorzy podkreślają nadal rosnący biznes agencji, realizacje i finanse godne niejednej tradycyjnej agencji sieciowej, a także poprawę w badaniu satysfakcji klientów, które dla "MMP" realizuje instytut Millward Brown.

W tym roku w raporcie interaktywnym przyznano jeszcze jedną nagrodę główną. Tytuł Transformacji Roku 2015 otrzymała Lubię To – Linked by Isobar. W opinii redakcji Lubię To udało się przejść drogę z agencji typowo socialowej do agencji typu full service digital. "Lubię To nie jest tylko specjalistą od mediów społecznościowych, ale potrafi też realizować mocne strategicznie, kreatywnie i egzekucyjne projekty" – czytamy w raporcie.

"MMP" przyznała również wyróżnienia dla agencji interaktywnych. Otrzymały je: Digital One (za wyniki biznesowe), SMG Next (za kreację), Insignia (Faworyt Klientów) oraz FaceAddicted (w kategorii social media).

W części poświęconej agencjom marketingu zintegrowanego redakcja "MMP" nie przyznała nagród głównych. Natomiast wyróżnienia są dwa – dla agencji Focus Media Group oraz agencji Plej (Faworyt Klientów).

Podczas uroczystej gali wręczono także nagrody X edycji konkursu Golden Arrow. Grand prix otrzymały agencje BBDO Warszawa, Socialyze, Starcom MediaVest Group za pracę „Dotrzymane obietnice” dla firmy Prudential. 

W kategorii wysyłka bezpośrednia BtoB triumfowała agencja Biuro Podróży Reklamy za pracę "Charytatywni.allegro – Podziel się tym, co masz najlepszego". Za program lojalnościowy BtoC statuetka przypadła agencji Loyalty Point za projekt IKEA Family. Za najlepszą promocje sprzedaży BtoC uhonorowano agencje Just i Gong za pacę "Seans z Żywcem/101 filmów, które musisz zobaczyć". Agencja Havas Engage Warsaw odebrała nagrodę w kategorii experiential marketing – event marketing za projekt dla Coca-Coli "Powiedz to piosenką On Tour". W kategorii experiential marketing – field marketing wygrała praca „Jabłka Tymbark z polskich sadów” przygotowana przez Option One i Maspex Wadowice. Agencja FaceAddicted triumfowała w kategorii experiential marketing – pozostałe formy z pracą "Pianina miejskie Grolsch" dla Kompanii Piwowarskiej. Z kolei projekt agencji Nairobia "Tyskiego najlepszego” dla Kompanii Piwowarskiej otrzymał statuetkę w kategorii shopper marketing. IQ Marketing (Poland) i Isobar Polska nagrodzono statuetką w kategorii marketing internetowy – serwis internetowy za "Jacobs. Baw się kawą” dla Mondelez Polska. W kategorii marketing internetowy – kampania internetowa uhonorowano Mindshare i CAM Media za pracę „Eksp@nsja” dla Poczty Polskiej. Jury nagrodziło "Filmowe trailery Cybermariana" agencji VML Poland dla Orange Polska w kategorii marketing internetowy – marketing wirusowy. W kategorii social media statuetka powędrowała do agencji Fenomem za pracę "Jak sprzedać 200 tys. biletów lotniczych przez Facebooka i osiągnąć ROI > 28 tys. proc.” dla Wizz Air Hungary Ltd. Jury doceniło także  akcję "Tymbark – GramoFun" w kategorii marketing mobilny dla Grupy Maspex Wadowice i Golden Arrow otrzymała Lemon Sky J. Walter Thompson Poland. W kategorii non profit agencja Walk dostała statuetkę za "Szacun tropików" dla Fundacji Integracja. Agencja Mosqi.to w kategorii open została utorowana nagrodą za projekt "Łódź pozdrawia" dla Urzędu Miasta Łodzi. Przyznano także 23 wyróżnienia.

W tym roku jury konkursu pracowało pod przewodnictwem Anny Putts, dyrektor marketingu Samsung Electronics. Konkurs Golden Arrow organizowany jest przez VFP Communications (wydawcę m.in. miesięczników "Media & Marketing Polska", "Handel" oraz "Food Service") oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.