Mistrzowie Cannes

Podczas 62. edycji festiwalu Cannes Lions przyznano 22 grand prix. W kategorii titanum & integrated najważniejszą nagrodę zdobyła agencja Wieden & Kennedy New York za kampanię "Re2Pect" oraz CP+B Boulder "Emoji Ordering".


Na festiwalu Cannes Lions w tym roku najczęściej nagradzano kampanie marek Nike, Leica, Geico i Domino’s. W wielu kategoriach jury doceniło akcję stowarzyszenia ALS "Ice Bucket Challenge”, dwie nagrody grand prix zdobył Grey London za projekt "LifePaint” dla marki Volvo. Aż 10 Złotych Lwów trafiło do agencji Leo Burnett za kampanię "Like a Girl" przygotowaną dla marki Always. Polacy wrócili z Cannes z dwoma Brązowymi Lwami.

W kategorii film przyznane zostały dwa grand prix: za spot "100” przygotowany przez Saatchi & Saatchi Saol Paulo dla marki fotograficznej Leica oraz za reklamę "Unskippable: Family Long Form", którą dla firmy ubezpieczeniowej Geica stworzyła Martin Agency.

W kategorii direct triumfowała kampania marki Volvo "The Greatest Interception Ever" zrealizowana z okazji tegorocznego finału Super Bowl przez Grey New York. Geometry Global z Dubaju za projekt "Lucky Iron Fish" zdobyło grand prix w kategorii product design. W kategorii design tę nagrodę otrzymał Grey London za kampanię "LifePaint" dla marki samochodowej Volvo. Kampania ta zdobyła grand prix również w kategorii promo & activation. Grand prix w kategorii press przyznano za serię reklam promujących sieć rowerów miejskich w

 Buenos Aires "Never Stop Riding” agencji The Community.

W kategorii cyber nie miała sobie równych Droga5 z kampanią "I Will What I Want”  Under Armour, która poza grand prix w tej kategorii zdobyła 17 Złotych Lwów. Grand Prix for Good, gdzie jury ocenia głównie kampanie społeczne, zdobyło Stowarzyszenie ALS za akcję "Ice Bucket Challenge”. Poza tym stowarzyszenie zebrało siedem Złotych Lwów za tę kampanię: trzy w kategorii promo & activation, dwa w branded content & entertainment oraz po jednym w direct, media i mobile. W kategorii film craft nagrodę główną zdobyła agencja Adam & Eve DDB London za spot "Monty the Penguin” dla John Lewis. Podczas Innovation Lions grand prix przyznano What3words za nowy system adresowy, w którym każdy adres składa się z trzech słów. Grand prix w kategorii titanum & integrated otrzymała agencja Wieden+Kennedy New York za kampanię

"Re2pect” przygotowaną dla marki Nike. Titanum Grand Prix jury przyznało CP+B za twitterowy system zamawiania pizzy Domino’s. Poza tym przyznano pięć Tytanowych Lwów, Złoty trafił do Droga5 New York za kampanię piwa New Castle Brown Ale "Newcastle Band Of Brands”.

Chociaż w 62. edycji festiwalu Cannes Lions we francuskim Cannes brały udział 243 prace z Polski, i warto podkreślić, że to dotychczas największa liczba polskich prac zgłoszonych w tym konkursie, do kraju przyjechały tylko dwa lwy. Agencja DDB & Tribal zdobyła brąz w kategorii mobile za kampanię "Move Update" dla McDonald's. Poza tym kampania "Paczki wdzięczności" przygotowana przez FCB Warsaw dla Primy zdobyła brąz w kategorii media.

Katarzyna Kacprzak 512 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.