Mondelez i Douwe Egberts łączą siły

Nowa spółka ma zacząć działać już 6 lipca. Będzie to największy na naszym rynku gracz w segmencie kawy.

Spółka Mondeleza i Douwe Egberts ma wystartować w Europie 6 lipca, także w Polsce ta data jest prawdopodobna. Nowy podmiot nazywa się Jacobs Douwe Egberts i ma skupiać marki kawowe firm Mondelez oraz DE Master Blenders (wcześniej kawowa część koncernu Sara Lee). W skali światowej jest to gracz na rynku kawy numer 2, po Nestle, i największa firma typu pure player. W Polsce nowa spółka będzie największym graczem.

Warunkiem zgody europejskiego regulatora na fuzję jest m.in. pozbycie się marki premium Carte Noir z portfolio Mondeleza. W Polsce jednak ta marka nie odgrywała dużej roli. W portfolio nowej spółki znajdą się m.in. marki Jacobs, Tassimo, Douwe Egberts i Prima.

Jak poinformował nas Charles Armitstead z londyńskiej agencji Pedometer, reprezentującej DE Master Blenders, bliższe informacje o personaliach w Jacobs Douwe Egberts na poszczególnych rynkach będą podane do publicznej wiadomości dopiero po 6 lipca. Stwierdził także, że jest zbyt wcześnie, aby określić, jakie zmiany i ewentualnie redukcje w zatrudnieniu mogą wystąpić po fuzji biznesów kawowych obu spółek. Według naszych nieoficjalnych informacji Paulina Papierska prawdopodobnie pokieruje marketingiem nowej spółki Jacobs Douwe Egberts i obejmie stanowisko marketing managera. Taką samą funkcję pełniła w firmie Mondelez, gdzie odpowiadała za kategorię kawy.

Przedstawiciel DE Master Blenders nie chciał także komentować sprawy relacji z agencjami ani ewentualnych planów konsolidacji budżetu mediowego. W Polsce dla Mondeleza pracuje obecnie dom mediowy Carat, a dla DE Master Blenders – Havas Media. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że te domy mediowe będą nadal pracować dla marek kawowych nowej spółki w najbliższych miesiącach. Globalny przetarg na media jest jednak bardzo prawdopodobny.

Jeżeli chodzi o obsługę kreatywną, to Mondelez Polska pracuje m.in. z agencjami IQ Marketing oraz Lemon Sky J. Walter Poland Thomson, DE Master Blenders zaś z agencją FCB Warsaw.

 

Tomasz Wygnański 679 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.