Sektor finansowy w I kw. br. wydał na reklamę 104 mln zł
To o 11 mln zł mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Analizę wydatków przygotował dom mediowy Codemedia.
W I kwartale największym reklamodawcą w tej kategorii były banki, które wydały na reklamę swoich produktów ponad 65 mln zł (63 proc. całego budżetu). Za nimi uplasowały się inne instytucje finansowe, w które wliczać należy m.in. firmy leasingowe, parabanki, domy maklerskie, przeznaczające na promocję ponad 24 mln zł (23 proc.). Firmy ubezpieczeniowe poniosły z kolei wydatki na poziomie 13 mln zł (13 proc.).
Kwota, jaką banki przeznaczyły w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2015 r., jest o prawie 23 proc. niższa w stosunku do ostatniego kwartału 2014 r., ale tylko o 2 proc. mniejsza niż w okresie styczeń-marzec 2014. Banki najchętniej reklamowały konta, przeznaczając na ich promocję ponad 25 mln zł.
Instytucje finansowe również zmniejszyły swoje nakłady na reklamę o prawie 25 proc. w stosunku do ostatniego kwartału 2015 r. i o 9 proc. w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2014 r. Podmioty te najczęściej inwestowały w reklamę produktów leasingowych i kredytowych, przeznaczając na ten cel ponad 14 mln zł.
Wydatki sektora ubezpieczeń również spadły o 56 proc. w stosunku do okresu październik-grudzień 2014 r. i o 31 proc. w zestawieniu z I kwartałem 2014 r. Firmy ubezpieczeniowe w 2015 r. intensywnie promowały ubezpieczenia komunikacyjne, przeznaczając na ten cel prawie 6 mln zł.
Na trzecim miejscu uplasowały się wydatki na reklamę kinową, które wyniosły ponad 7 mln zł (7 proc.). Po 6 proc. budżetów marketingowych firmy przeznaczyły na reklamę w magazynach, radiu oraz na outdoor (odpowiednio ponad 6 mln zł na każdy obszar). Tylko 3 proc. wydatków pochłonęła reklama w gazetach codziennych.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.