AdEx: w I kwartale br. reklama internetowa wzrosła o ponad 13 proc.
Głównym motorem rozwojowym jest obecnie reklama graficzna.
W pierwszym kwartale 2015 r. dynamika wartości reklamy cyfrowej utrzymała tendencję wzrostową obserwowaną w drugim półroczu 2014 i osiągnęła dwucyfrowy indeks. Trend ten potwierdza oczekiwania i prognozy IAB Polska, które wynikają z poprawy nastrojów inwestycyjnych oraz dobrej kondycji PKB. Jest to także dobra prognoza dla kolejnych kwartałów, gdyż pierwszy kwartał zwykle charakteryzuje się niższą dynamiką niż późniejsze trymestry roku.
Ranking poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do ubiegłego roku, jednak należy podkreślić wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swój udział o ponad 3 pkt proc. Display stał się tym samym głównym beneficjentem obserwowanego wzrostu, zwiększając swą wartość o 22 proc. Dwucyfrowy wzrost zanotował także marketing w wyszukiwarkach, którego udział jednak nieznacznie spadł jako rezultat ekspansji reklamy graficznej. Ogłoszenia zanotowały 8 proc. wzrostu, inwestycje w e-mail marketing spadły zaś o prawie 4 mln zł.
Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem, najbardziej aktywne były: motoryzacja (20 proc. udziału), finanse (12 proc.) i handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały usługi dla biznesu oraz branża odzieżowa.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.