Havas Media nadaje z NC+

ZOG traci obsługę platformy "z plusem". MEC będzie bronił się w Kompanii Piwowarskiej, a Media Direction OMD siada na gorący fotel Polkomtela. Media online tego klienta już przegrał.

W tym tygodniu platforma NC+ ogłosiła wynik przetargu mediowego, w którym zwyciężył Havas Media. Wybór padł na właśnie ten dom mediowy ze względu na jego bliską współpracę z Canal+ we Francji. W finale tego konkursu Havas Media walczył z ZenithOptimedia Group, dotychczasowym domem mediowym tego klienta. Nie znamy nazw pozostałych agencji, które nie dostały się na short-listę. Wynik przetargu NC+ zaliczamy oczywiście na korzyść Havasa, który od zdobycia BGŻ BNP Paribas (kwiecień br.) raczej zgarniał drobniejsze budżety. Wydatki mediowe NC+ za ubiegły rok wyniosły cennikowo ok. 113 mln zł, a w pierwszej połowie br. już tylko 17 mln zł (dane: Kantar Media). Jeśli poziom wydatków NC+ utrzyma się w tym roku na podobnym poziomie jak w 2014, to będzie to zaledwie jedna piąta wartości straconego w kwietniu br. przez Havas Media Lidla, który powędrował wówczas do MediaCom Warszawa. 

Nadal gorąco jest w MEC, którego siostrzana spółka Mets wygrała budżet USP Zdrowie. Teraz jednak MEC został wezwany do obrony klienta, ruszył bowiem europejski przetarg mediowy SAB Millera, właściciela Kompanii Piwowarskiej (Tyskie, Żubr, Wojak czy Pilsner Urquell). Konkurs dotyczy dziewięciu rynków, w tym Polski. W naszym kraju obsługą mediową Kompanii Piwowarskiej zajmuje się właśnie MEC. Jak wynika z naszych informacji, do przetargu zaproszono trzy sieci mediowe: Carat (Dentsu Aegis Network), Initiative (IPG Mediabrands) i MEC (WPP/GroupM). Marketer nie chciał komentować naszych doniesień. W okresie I-X 2014 r. Kompania Piwowarska wydała na reklamy w Polsce 139,8 mln zł, a w analogicznym okresie 2013 r. - 162,2 mln zł (źródło: Kantar Media). To nie koniec przygód dla MEC. Ten dom mediowy otrzymał dobre wieści od firmy kurierskiej DHL, która zdecydowała się skonsolidować swój europejski budżet mediowy w tej sieci. Konkurs dotyczył również Polski. W finałowej fazie przetargu MEC pokonał Carat (Dentsu Aegis Network). DHL od 10 lat korzysta globalnie z usług MEC, teraz jednak postanowił jeszcze rozszerzyć współpracę z tą siecią mediową o kolejnych 28 rynków w regionie EMEA.

Gdzie jeszcze jest gorąco? Z całą pewnością w Media Direction OMD, które staje do obrony jednego ze swoich największych klientów - Polkomtela. Jak wynika z naszych informacji, marketer właśnie kompletuje listę domów mediowych do tego przetargu, jednak przedstawiciele tej firmy nie chcą komentować bieżących konkursów. W I połowie br. Polkomtel wydał na reklamę 132 mln zł (za Kantar Media). Przypomnijmy, że atmosferę w Media Direction OMD podgrzał również Polkomtel, który zawężając listę w konkursie na media online, postanowił nie dać dalszych szans tej agencji na prezentacje. Nie wiemy jednak, kto znalazł się na ostatecznej liście w tym przetargu. 

Maciej Florek 2046 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.