Filmteractive 2015: Polacy wygrywają Market

Drugiego dnia imprezy, podczas targów treści interaktywnych i crossmedialnych, najlepszymi okazały się: "Digital Stories" i "Createrria: Craft your games!" stworzone przez Polaków.

Już po raz trzeci młodzi twórcy z całego świata mogli zaprezentować swoje projekty na festiwalu Filmteractive. W tym roku organizatorzy otrzymali prawie 80 zgłoszeń z całego świata: od Kanady, przez
Dominikanę, aż po Australię. Nie zabrakło także projektów z Europy: Polski, Francji, Niemiec czy Hiszpanii.

W kolejnym etapie jury wybrało 10 najciekawszych projektów, które następnie zostały zaprezentowane przez ich twórców podczas Filmteractive. Sesje pitchingowe umożliwiły ekspertom wyłonienie najlepszych treści.

Nagrodę dla najlepszego projektu z potencjałem komercyjnym zdobył polski "Digital Stories". Oferuje on technologię produkcji częściowo animowanych komiksów na różne platformy, które mogą stanowić samodzielny produkt lub np. teaser czy uzupełnienie gier. Jury uznało, że najlepszym projektem niekomercyjnym jest również polskie dzieło – "Createrria: Craft your games!". To aplikacja na iOS i Andorida umożliwiająca każdemu użytkownikowi tworzenie gier według własnych gustów. Eksperci postanowili przyznać jeszcze dwie dodatkowe nagrody – konsultacje ze SpeedUp. Otrzymały je: hiszpańsko-szwedzki projekt "Infinidie" oraz włoski "Mash&Co".

Nagrody pieniężne ufundowali: agencja Digital One oraz Urząd Miasta Łodzi. Dodatkowo autorzy najlepszych projektów otrzymali zaproszenia na przyszłoroczną edycję największych na świecie targów treści filmowych i telewizyjnych – MIPTV w Cannes – oraz konsultacje z grupą SpeedUp.

Prace były oceniane dwuetapowo przez międzynarodowy panel ekspercki, do którego w tym roku zostali zaproszeni: Amila Čirkinagić (The Financing Forum For Kids Content), Barbara Żbik (PayU), Romain Bonnin (France Télévisions), Bartłomiej Gola (SpeedUp Group), Maciej Binkowski (Techland), Amanda Farnsworth (BBC News), Anna Iller (Allegro Group), Robert Pratten (Transmedia Storyteller), Katarzyna Jezierska (PepsiCo), Monika Bednarek (MIPTV) i Marcin Połeć (The City of Lodz Office).

Magazyn "Media & Marketing Polska" był patronem medialnym wydarzenia. 

Maciej Florek 2036 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.