Radość w ZOG i Value Media

Kończą się ważne przetargi mediowe, m.in. L'Oreal Polska i Reckitt Benckisera.

W październiku br. L'Oreal Polska rozpisał dwa oddzielne przetargi mediowe - na media tradycyjne oraz digitalowe. Do pierwszego konkursu zaproszono czołowe agencje mediowe w Polsce, jednak liczby ani ich nazw marketer nam nie podał. Do drugiego przetargu miało stanąć pięć agencji. Oba konkursy zakończyły się pod koniec listopada i zwyciężyły w nich ZenithOptimedia Group (ATL) oraz Value Media (digital). Tym samym wynik pierwszego postępowania oznacza kontynuację współpracy L'Oreala z ZOG, natomiast Value Media poszerza wachlarz agencji pracujących dla tego klienta. W 2014 r. L'Oreal Polska wydał na reklamy 338,9 mln zł, po pierwszych trzech kwartałach jego wydatki wyniosły 242,2 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

ZenithOptimedia w ostatnim czasie utrzymał również kolejnego ważnego marketera, jakim jest Reckitt Benckiser. Do dość szybkiego przeglądu ofert zaproszenie dostały również Havas Media oraz Carat. Chociaż nadal jest to wiedza nieoficjalna. Według danych Kantar Media wydatki reklamowe Reckitt Benckisera w telewizji w okresie I-XII 2014 wyniosły 237,3 mln zł.

Także Value Media wieńczy ten rok sporymi sukcesami. Agencja ta zajmie się planowaniem i zakupem mediów digital dla biura podróży TUI. Poprzednio ten budżet był w rękach agencji Sales & More. Po wygranym przetargu Value Media rozpoczyna pracę w mediach interaktywnych dla Idea Banku. W przetargu Value Media pokonał dotychczas współpracującą z bankiem agencję Sales & More oraz Codemedia, a także MEC i iProspect (Dentsu). W ramach umowy Value Media będzie również odpowiadać za obsługę Lions Bank.

Z kolei sieć Mindshare wygrała obsługę Unilevera na większości rynków po globalnym przetargu. Mindshare zachowuje obsługę tego klienta w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Dodatkowo Mindshare wygrał też obsługę w Europie Środkowej i Wschodniej. Za ten region odpowiadała do tej pory sieć PHD. Mindshare stracił natomiast obsługę mediową Unilevera w Australii. Teraz za planowanie i zakup mediów w tamtym rejonie odpowiadać będzie PHD. PHD utrzymała też obsługę mediową klienta w Chinach. Za całość globalnych działań programmatic i data odpowiadać będzie Mindshare.

Maciej Florek 2065 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.