Polacy kupują przez komórki
Prawie jedna czwarta użytkowników korzysta z m-commerce - wynika z analizy IRCenter.
Z m-commerce najczęściej korzysta grupa hiperaktywnych użytkowników e-commerce – kupujących przede wszystkim ubrania (10 proc. użytkowników) i kosmetyki (9 proc ). Cena jest kluczowym czynnikiem decyzyjnym tej grupy – zarówno przy zwykłych zakupach online, jak i poprzez urządzenia mobilne; w kanałach mobilnych jest dodatkowo wzmacniana programami lojalnościowymi, kuponowymi i rabatowymi.
Co ważne, obecnym użytkownikom systemów kuponowych i m-commerce teraz dostępne rozwiązania przypadły do gustu. Wśród dyskusji w mediach społecznościowych przeważają pozytywne opinie (71 proc. – głównie o możliwości zniżek i wygodzie procesu zakupowego). Jeśli narzekają, to na to, że coś po prostu nie działa. Ale tych opinii jest zdecydowanie mniej (29 proc.).
Wśród wszystkich najczęściej używanych aplikacji mobilnych dwie są związane z m-commerce – Allegro (6. miejsce w rankingu) i OLX (7. miejsce w rankingu). Każda z nich dociera do 16 proc. użytkowników smartfonów.

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.