Biedronka rośnie jak na drożdżach
Sprzedaż sieci Biedronka w 2016 r. zbliżyła się do 10 mld euro, a gdyby złoty zachował swoją wartość wobec europejskiej waluty z 2015 r., pułap ten zostałby przekroczony o 200 mln euro.
W kolejnych kwartałach dynamika rosła aż do osiągnięcia 13,4 proc. wzrostu w IV kwartale (w złotych), co grupa tłumaczy m.in. wprowadzeniem programu lojalnościowego. Sprzedaż w sklepach, które były czynne na tych samych warunkach w 2015 i 2016 r., zwiększyła się o 9,5 proc.
Udział Biedronki w przychodach grupy spadł lekko w skali całego roku do 66,9 proc. z 67,1 proc. przed rokiem. Cała grupa Jeronimo Martins zwiększyła sprzedaż o 6,5 proc., do 14,6 mld euro (licząc w walutach lokalnych - o 9,8 proc.).
Oprócz Biedronki do grupy należą także sieci Pingo Doce i Recheio w Portugalii, Ara w Kolumbii oraz drogerie Hebe w Polsce. Te ostatnie odnotowały wzrost sprzedaży o 22,1 proc. (27,4 proc. w złotych), do 122 mln euro. Na koniec 2016 r. działały 2722 Biedronki, o 55 więcej niż rok wcześniej, natomiast drogerii Hebe było 153, o 19 więcej niż na początku ub.r.