PHD na czele globalnego zestawienia RECMA

Sieć Omnicomu najlepiej poradziła sobie w nowym biznesie w 2016 r.

RECMA podsumowała globalne osiągnięcia domów mediowych za 2016 r. na podstawie 150 największych reklamodawców. Po zwycięstwie w przetargu Volkswagena na czele zestawienia znalazła się sieć PHD (Omnicom) - łącznie PHD wygrała budżety warte 2,58 mld dol. Na drugim miejscu znalazł się Carat z wygranymi w nowym biznesie na poziomie 1,29 mld dol.

W oddzielnym podsumowaniu niezależnego biura COMvergence, który zlicza 30 największych międzynarodowych i regionalnych przetargów, sieć PHD również znalazła się na szczycie, a przetarg VW uznano za największy w 2016 r. W zestawieniu RECMA i COMvergence sieć Omnicom była najsilniejsza ze wszystkich grup mediowych.

Regionalnie najwięcej budżetów zostało przesuniętych w EMEA (474), APAC (254), US (117) i LatAm (50). Sieci MediaCom, MEC i MediaVest/Spark łącznie straciły 44 proc. rynku, odpowiednio – 2,8 mld dol., 2,5 mld dol. i 1,8 mld dol.

Według RECMA największe przetargi w ubiegłym roku przeprowadzili tacy klienci jak 21st Century Fox, Sony, Walmart, Coty i Coca-Cola. Łączna wartość budżetów tylko tych klientów w skali międzynarodowej wynosi ponad 4,6 mld dol.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.