PHD na czele globalnego zestawienia RECMA
Sieć Omnicomu najlepiej poradziła sobie w nowym biznesie w 2016 r.
W oddzielnym podsumowaniu niezależnego biura COMvergence, który zlicza 30 największych międzynarodowych i regionalnych przetargów, sieć PHD również znalazła się na szczycie, a przetarg VW uznano za największy w 2016 r. W zestawieniu RECMA i COMvergence sieć Omnicom była najsilniejsza ze wszystkich grup mediowych.
Regionalnie najwięcej budżetów zostało przesuniętych w EMEA (474), APAC (254), US (117) i LatAm (50). Sieci MediaCom, MEC i MediaVest/Spark łącznie straciły 44 proc. rynku, odpowiednio – 2,8 mld dol., 2,5 mld dol. i 1,8 mld dol.
Według RECMA największe przetargi w ubiegłym roku przeprowadzili tacy klienci jak 21st Century Fox, Sony, Walmart, Coty i Coca-Cola. Łączna wartość budżetów tylko tych klientów w skali międzynarodowej wynosi ponad 4,6 mld dol.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.