Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Sport jest kobietą

W mediach coraz częściej pojawia się hasło "sport jest kobietą", co oczywiście wywołuje kontrowersje. Bo jak to? A Lewandowski? A Małachowski? A Stoch? A siatkarze, piłkarze ręczni?

To oczywiście wielcy sportowcy, ale warto zauważyć, że kobietom w polskim sporcie udało się zrobić ogromną rzecz – zdobyć szacunek. Sport kobiecy ogląda się z takimi samymi emocjami, jak sport mężczyzn. Nie chodzi o kuse stroje i pomalowane paznokcie siatkarek czy nienaganną figurę biegaczek. Sport kobiecy ogląda się dla walki. Nie sposób nie chylić czoła przed profesjonalizmem Anity Włodarczyk, wolą walki Mai Włoszczowskiej, tytaniczną pracą Justyny Kowalczyk czy przebojowością Joanny Jędrzejczyk.

Czy marketerzy już to widzą? Wydaje się, że nie do końca. Każda z wymienionych zawodniczek ma wprawdzie sponsorów, ale nawet przy okazji wielkich wydarzeń sportowych, reklamy z ich udziałem nie zapełniają bloku reklamowego, tak jak ma to miejsce z Robertem Lewandowskim. Oczywiście uprawiane przez nie dyscypliny mają mniejszy potencjał reklamowy (przynajmniej w Polsce, bo w Stanach Zjednoczonych UFC to gigantyczna marka, a Jędrzejczyk jest tam bardziej znana i szanowana niż nad Wisłą), ale każda z mistrzyń ma szansę stać się bohaterką masowej wyobraźni. Tymczasem marketerzy chyba mniej ufają kobietom w sporcie. A przecież ryzyko kontuzji czy słabszej dyspozycji jest takie samo, jak w przypadku mężczyzn. Na ostatnich Igrzyskach Olimpijskich to kobiety zdobyły większość medali. W Plebiscycie „Przeglądu Sportowego” od 2000 roku kobiety zwyciężały 9 razy, a w tym roku w finałowej dwudziestce zajęły aż 11 miejsc. Większość naszych czołowych zawodniczek to także ciekawe osobowości. Studiują, angażują się w działalność charytatywną, są aktywne w mediach społecznościowych, prowadzą fundacje. To gotowe materiały na świetne ambasadorki dla potencjalnych sponsorów. Marketerzy, więcej odwagi!

Na zdjęciu: Aleksandra Marciniak, General Director, Havas Sports & Entertainment, Havas Media Group

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.