Przychody Agory wzrosły w 1. kwartale o 4,3 proc.
Ale firma odnotowała stratę netto w wysokości 6,1 mln zł.
Podkreślił, że w pierwszym kwartale 2017 r. już ponad 80 proc. przychodów Grupy Agora pochodziło z biznesów pozaprasowych, a 60 proc. ze źródeł innych niż usługi reklamowe.
Segment Reklama Zewnętrzna odnotował przychody w wysokości 35,3 mln zł i były one na poziomie zbliżonym do tych odnotowanych w takim samym okresie 2016 r. Niższe były natomiast przychody odnotowane przez segmenty Prasa i Druk, które wyniosły odpowiednio 53,5 mln zł i 29,7 mln zł. W przypadku segmentu Prasa spadek przychodów to głównie rezultat negatywnych trendów rynkowych oraz rezygnacji z wydawania wybranych tytułów prasowych. Decydującym czynnikiem wpływającym na poziom przychodów w segmencie Druk było zmniejszenie wolumenu produkcji.
Koszty operacyjne Grupy Agora wzrosły o 4,2 proc. i wyniosły 297,4 mln zł. Były one wyższe w segmentach operacyjnych, które odnotowały wzrost przychodów: Film i Książka, Internet oraz Radio. Wzrost kosztów operacyjnych w segmencie Film i Książka o 29,7 proc. do kwoty 106,6 mln zł to głównie efekt wyższych kosztów usług obcych związanych z działalnością filmową oraz z większą liczbą kin. Drugim istotnym czynnikiem były wyższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników, głównie ze względu na zmianę stawki minimalnej płacy godzinowej oraz wzrost zatrudnienia w związku z większą liczbą kin. Na wzrost kosztów operacyjnych w segmencie Internet – do kwoty 38,0 mln zł – wpływ miały głównie wyższe koszty usług obcych oraz koszty reprezentacji i reklamy. Pierwsze były związane głównie z pośrednictwem w sprzedaży reklam oraz z usługami marketingowymi, natomiast drugie to rezultat kampanii wizerunkowych portalu Gazeta.pl oraz serwisu GoldenLine.pl. Kolejna odsłona kampanii reklamowej Radia Złote Przeboje była głównym powodem wzrostu kosztów operacyjnych segmentu Radio – do kwoty 25,5 mln zł.
Jednocześnie koszty operacyjne zostały ograniczone w segmentach Druk, Prasa oraz Reklama Zewnętrzna.
Wynik Grupy na poziomie EBITDA wzrósł o 3,2 proc. do 28,9 mln zł, a zysk operacyjny EBIT powiększył się o 20 proc. do 3,6 mln zł. Grupa odnotowała stratę netto w wysokości 6,1 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy wyniosła 8,2 mln zł.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.